Film studier

En tråd i 'Generelt' startet av AdrianAxel, 1 Jan 2012.

1. AdrianAxel

AdrianAxel Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Er det noen som vet hva som er best av gode karakterer og erfaring naar du skal soeke deg inn paa filmskoler?

2. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Film studier

Jeg går på NISS i Oslo, film og tv linje. Når jeg søkte der fikk vi et omfattende søknadsskjema med oppgaver og sånn. Det er hva du svarer der som betyr definitivt mest og deretter intervju. Men de krever at du har vitnemål, mena ser ikke mye på det. Hvis du kan vise at du er dyktig, har potensiale, innsats, og en god dose erfaring så teller det mye mer enn karakterene du fikk i naturfag i VG1.. Samtigdig så må jeg påpeke at gode karakterer og ikke minst orden/oppførselskarakter sier mye om en person og kommer alltid godt med. Fravær kan også være en avgjørende faktor dersom de er i tvil..

Dette er slik jeg har oppfattet det i alle fall.. Niss er en veldig god skole og jeg anbefaler den sterkt! Lykke til..

3. UlleW

UlleW Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Niss, har lest litt om skolen, jeg lurer på om jeg skal søke der. Men jeg føler ikke jeg har nok informasjon. Jeg vil etter utdanninga frilanse litt, filme skifilmer, produsere de, skate filmer, surfe filmer. Tror du dette er en skole jeg kan skafe bra grunnlag til det, jeg vet at mange innen denne bransjen ikke har utdanning, hvertfall når det gjelder ekstremsport, men i fremtiden ønsker jeg også være en del av et team og lage spille filmer. Er NISS noe for dette?

4. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei!

Jeg vil si at NISS er en god skole, og vil absolutt anbefale den for en som deg!

På NISS får du tilgang til relativt godt utstyr, du får oppgaver, tilbakemelding, og undervisning av proffesjonelle som vet hva de driver med. Dette vil hjelpe deg uansett hva du ønsker å lage film om. Jeg merker at jeg har lært utrolig mye om det å formidle et budskap gjennom filmspråk på måter jeg ikke visste var mulig. Men med film så handler det mye om å utforske og prøve/faile selv, og det får man mange muligheter til på NISS. Det er mye praktisk arbeid, meg også det nødvendige av teori. Man jobber mye sammen med andre og lager mye fett :D

Du kan sjekke ut min showreel fra høsten :D
    http://www.youtube.com/watch?v=bHppK49PAjU&list=UU4UWqLVqCOamMs0RqnE0SMQ&feature=plcp

lykke til med søknad :D

Del denne siden