Filme konsert, hva burde jeg ha med?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Kenneett, 4 Mar 2013.

1. Kenneett

Kenneett Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, jeg skal filme en konsert på Rockefeller i Oslo mot slutten av Juni av Lindsey Stirling og lurer på hva jeg burde ha med meg av utstyr for å filme konserten + backstage?
    Jeg tenker for tiden å ha med Glidecam, Canon 60D, objektiv Sigma 10-20mm f,4.6 eller Tamron 18-200mm f. 5,6 og Røde stereomic.
    Burde jeg ha med dette utstyret? Er det lyst inne på Rockefeller? Burde jeg velge annet utstyr? Hvilke instillinger burde jeg bruke? Er det noen steder jeg burde stå på for å filme best? Hvilke maksimum ISO burde jeg bruke?

Takk for all hjelp jeg kan få ;)

2. SimonBogdan

SimonBogdan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Skal filmen være av hele konserten eller skal det bare være en "aftermovie" av konserten? Hvis du skal filme hele konserten er det vanskelig med bare et kamera. Om det er lyst kommer ann på hvor mye lys de har med seg til den konserten, har jo alt å si på hva som er kriteriene til artisten og hva de som arrangerer det har som budsjett på lys. Når det kommer til utstyr så er det alltid lurt med lyssterk optikk. Et stativ er alltid greit og ha med også. Innstillinger er det en pekefinger regel at lukker skal være dobbelt av framerate (25 fps/1/50 lukkertid osv) ellers så vil det bli "blaffring" i bildet på grunn av typen lys som blir brukt. Har en 60d selv og jeg pleier ikke å gå over 1600 iso. Kjenner ikke til scenen så vet ikke hvor det er best å stå.

Del denne siden