filmklapper

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av agep, 28 Jul 2004.

1. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det noen av dere som har skaffet dere klapper? Jeg hadde det kjedelig en dag, så jeg gikk til anskaffelse av et stykke hobbyplank, en hengsel, tavlemaling og lakk. snekkret så sammen en klapper. hva synes dere? Har egentlig tenkt å kjøpe en, men jeg får se om jeg gidder. Hva kan det egentlig koste for en? noen som vet av en nettbutikk for slikt?

2. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg syns den så bra ut jeg til å være selvlagd :D

jeg leter selv etter en klapper....

3. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns også den så fin ut til å være hjemmelaget selvom den var noe mindre i høyden enn de vi ser på film. Jeg kjøpte min klapper fra Studio Depot. Det er klart det blir litt dyrere å kjøpe fra USA men da får man iallfall godsakene slik de bør være :) Her er et bilde av min:

Klapper

4. Kyrre

Kyrre Citizen

Jeg kjøpte min på filmmuseet i Berlin. 8) . Prikk lik den på bilde til "Movie Planner" artikkelen på nyhets siden.

5. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvor mye kostet den da?

med frakt og alt?

6. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå spør du vanskelig. Det er såpass lenge siden nå at jeg ikke husker nøyaktig hva jeg betalte. Men det er ganske mye i frakt da så hvis man kjøper fra studiodepot lønner det seg å kjøpe litt mer enn en ting for å splitte frakten over litt flere produkter.

7. codename_47

codename_47 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Fin klapper det, men mulig den blir litt kort.

8. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Men jeg har ett spørsmål... Hva bruker dere klapperen deres til? Formålet med en klapper er jo at det skal bli enklere i post-production å synche lyden med bildene, pluss enklere å finne frem scener. men når man skyter med DV kamera på amatørvis så har man ikke behov for å synche lyden etterpå. Lurer bare på om dere faktisk trenger en klapper? Jeg vet at jeg ikke har noe behov for det.

9. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Klart man kan stille spørsmål rundt dette med behov. trenger? tja kanskje ikke! gøy å ha? absolutt!

10. Haakon

Haakon Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Dersom jeg i en produksjon bruker flere kameraer, er klapperen grei å ha. Man kan da enkelt se på lyden på tidslinja hvor klapperen ble brukt, og gjør det veldig enkelt og synkronisere. Klapperen gir en veldig kort, sterk og tydelig lyd som gir mye utslag på lydlinjen. Jeg syns ihvertfall det er en fordel! :lol:

11. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Ja, jeg skjønner bruken av klapperen. Når man har flere kameraer får man bruk for den ja. Men det er ikke alle amatører som bruker flere kameraer. Sikkert mange som har klapperen for moro skyld. Slik som agep. Det var det jeg ville fram til :)

12. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg skal kjøpe en når jeg har fått alle prugrammene som jeg trenger til en film jeg og kammeraten min lager...

13. TV2Danny

TV2Danny Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Norsk Filmstudio AS (www.norskfilmstudio.no) selger klappere i forskjellige utforminger og størrelser.. Prisene varierer også, men den dyreste koster 1.550,-

14. Pacific_Leon

Pacific_Leon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    eg kjøpte klapperen min i en effekt butikk i Santa Monica California, er nok mer en souvenir ting enn en "ekte" klapper siden det står Hollywood på den :roll: , men den funker..det er vel det viktigste :p

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    er det noen steder i gjøvik/hamar/oslo man kan få en brukbar klapper?

16. codename_47

codename_47 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Du kan forhøre deg på 2mtv i oslo, de importerer sikkert slik :)

17. Kyrre

Kyrre Citizen

Du er kollega. Så jeg har lov å kritisere deg for å skrive feil i hver eneste topic! Skjerp deg mann! se gjennom det du har skrevet iallefall en gang! :twisted: PS: 2MTV holder kun til i Stavanger, ikke Oslo.

18. codename_47

codename_47 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    De har telefonnumer i oslo iallfeall :?

19. Kyrre

Kyrre Citizen

Mulig de har kontor der, men de holder til i Stavanger. Husk at 2mtv ikke er en ordinær butikk. Dessuten tviler jeg sterkt på at de importerer klappere.

20. SHR

SHR Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Å bruke rundt 1500 kroner på en klapper vil jeg si er idioti!

Del denne siden