filmklapper

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av agep, 28 Jul 2004.

1. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    fristende, klapper må vi ha vøttø!

2. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Good! Har du en direktelink?

Dere som lager klappere selv: følger dere moen spesiell oppskrift?

3. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har litt problemer med å kjøre to internett samtidig, men gå på www.studiodepot.com og søk på clapboard også trykker du på den til $ 26.95 eller hva den koster! Det er jo mange forskjellige der, men det er den billigste. Eller det er en billigere, men den går det ikke an å klappe med!

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kommer dere virkelig til å bruke klapper?

Stemmen i hodet mitt sier at jeg kommer ikke til å lese teksten på klapperen en gang når jeg redigerer. Også er jeg helt sikker på at jeg kommer til å rote bort klapperen min.

Personlig syns jeg at klapperen er sløseri på tid og kritt. Og kameraet mitt kan trolig ikke lese skriftene på klapperen heller, hehe

5. Kyrre

Kyrre Citizen

Hehe. Du er nok inne på noe der. Typisk NAFF brukere å henge seg opp i slike ubetydelige "gadgets", det må jeg får lov til å si. Klapperen min, som jeg kjøpte på filmmuseet i Berlin, ligger støvete oppå skapet en plass. Men etterhvert som vi skal begynne med to kameraer, vil den nok bli brukt.

6. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hehe, skjønner hva du mener. Nytteverdien er ikke like stor som morroa med den. Wannabe proff :D

Tingen er den at jeg ofte opplever å måtte ta et klipp 10-20 ganger før det blir slik jeg vil ha det. Da er det greit å ha det klart hvilket klipp man vil bruke, så slipper man så se igjennom dem igjen når man skal redigere.

7. Daniel

Daniel Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kunne noen kanskje laget en liten "guide/tutorial" hvordan man lagde en klapper selv? Det hadde vært greit , vis noen klarer å lage en med litt kvalitet som er full funksjonell.

8. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Daniel wrote:
    Alt er jo funksjonelt når vi snakker om klapper! Et ark og et par hender går også, hehe.

9. andeik

andeik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  10. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når dere lager klappere, bruker dere bare vanlig materialer og en hengsel?
    Har ikke de "ordentlige" en viss fjærmekanisme for å til et virkelig raskt og høyt klapp. Vet de bruker noe sånt på proffe filmer...

11. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg tror ikke det er noen fjærmekanisme, jeg tror de bare smeller den ned. Det blir ihvertfall en fin lyd av det og! :D

12. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hørte at når de spilte inn "Pitbullterje går amok" i vinter, så var det ett eller annet fjærsak i klapperen, men det hører kanskje med til de mer sjeldne tilfellene

13. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det kan jo godt hende at det er noen fjærmekanisme der, men jeg ser ikke helt vitsen med det!

14. Stiksrud

Stiksrud Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva har du brukt i stedet for hengsler? ser ut som en liten trebit på bildet!

15. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg fikk nylig kjøpt en klapper for 99 kroner på butikken standar i Oslo. Den er ganske bra, men det står Hollywood øverst.

16. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du snakker om festmagasinet standar?
    viss det er det så skal jeg stikke innom, jeg skal innover og filme noen greier for Kjetilr og besøke litt slekt her og der, hadde vert kjekt med en klapper på kjøpet!

17. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja det er den butikken, i andre etasje.

18. andeik

andeik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg fant ingen hengsler som passet - selv ikke på tre forskjellige butikker, så jeg tok en lærbit som jeg skrudde fast med fire små skruer

19. Kyrre

Kyrre Citizen

Det var da grumsomt så lenge den tråden skulle overleve. Er det i det hele tatt noen her som tar opp lys og bilde hver for seg og må synke dem i etterproduksjon? Ja, jeg vet, det er kult med klappere, det er bare å innrømme.

20. MRmP

MRmP Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    får trekke ut tråden litt mer jeg og da :)

For et år siden. tror jeg. lagde jeg en klapper av LEGO :D man bruker jo lego til alt så dette funka jo også, brukte alt i lego , også lagde jeg noen feste-meknismer for all _info_ som skal endres etter hvert opptak etc.

Del denne siden