filmklapper

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av agep, 28 Jul 2004.

1. Stiksrud

Stiksrud Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja faktisk så gjør jeg det! sammen med devolution studios og skal faktisk også ta opp lyd for BEAM Studios! Blir mye bedre lyd bare sånn for info! men jeg bruker kun klapper for å synche lyd... ikke for å skrive inn scene, takes osv

2. P3te

P3te Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    i vår forrige skole produksjon brukte vi to kamera, pluss egen lydboks, da fikk vi meget godt bruk for klapperen jeg har. selv om det står hollywood på den, så er det jo kun klappet du er på jakt etter.

3. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    litt off topic men: Hva brukes egenltig en filmklapper til? Har egentlig aldri forstått det helt... :?

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når du har flere kamera, er det greit å bruke klapper for da står det på klapperen hvilken kamera det er som filmer.

Klappelyden trenges bare hvis du har lydopptak som ikke er koblet til kamera. SLik at du kan plassere lyd på riktig tidspunkt mens du hører klappelyd og ser at den klapper seg.

edit: Jeg trenger ikke slik for min del. Har bare et kamera og ingen mikrofon enda (og jeg har tenkt å koble til kameraet mitt hvis jeg får en).

5. Stiksrud

Stiksrud Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har 4 mikker og tilgang til 4 til så jeg bruker egen mikser! litt dritt å styre dem ved kun kamera! dessuten får man vanligvis ikke så' mange innganger for mik på kameraer da :?

6. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vi skal muligens bruke flere kameraer i en film vi skal filme til sommerferien, og da trenger jeg klapper, skal prøve og få en tur innom standar festmagasinet i karl johansgate (?) når jeg skal filme får kjetilr som sagt, men hva tror dere, jeg trenger den mest til og synke lyden, passer klapperen til mine behov?

7. Stiksrud

Stiksrud Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Et hardt lite klapp funker like fint! du skal bare se det når du redigerer lyd og bilde sammen! Da ser du at der er klappet etter hvor høy kurven er!(hvis du sycher grafisk, noe som de fleste lydredigeringsprogs og videoredigeringsprogs gjør)

Når det gjelder flere kameraer sammen funker blitz herlig! det er nesten det beste mener jeg! Hvis ikke du skal vite hvilke scener osv da

Så du trenger ikke en ordentlig klapper hvis du ikke skal ha så utrolig systematisk, noe som kommer til å gå galt uansett nesten(snakker jeg mest for meg selv nå? :roll:

8. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ikke i karl johansgate, men Prinsensgt. 25

9. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I krysset mellom prinsens gate og Øvre Slottsgate for å være helt korrekt... Hvis du går på Karl Johans Gate så går du til høyre når du står under det store FREIA skiltet oppe ved stortinget (hvis du står med ryggen til slottet!)

10. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her er et lite bilde av klapperen jeg kjøpte på standar

11. Daniel

Daniel Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg klarer ikke å finne noen filmklapper hos NorskFilmstudio jeg.
    De har jo ikke en søke motor til forskjellige ting. Ser igjennom prisboka dems men der var det ikke noe... Noen som vet hvor jeg finner en av bra kvalitet som kan kjøpes i Norge ( på nettbutikk , eller i Vestfold )? Ikke nødvendigvis hos NorskFilmstudio...

12. remiant_85

remiant_85 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg har en hengende på veggen , har ikke så mye bruk for den , men en vakker veggpryd ;)

13. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg bruker klapperen på produksjonen jeg jobber med nå
    jeg gjorde det mest for gøy, men jeg fant ut at det var nyttig bla. fordi jeg måtte redigere lyden i et lydprogram (ville ha litt ekko i en av scenene)

14. phex

phex Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  15. hakestad

hakestad Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Du har jo alltids videoutstyr.no De selger flere typer klappere. Har selv kjøpt min derfra!

16. Newbie

Newbie Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    * Kjøp en filmklapper
    * Send inn svar i konkurransen på NRK Fabrikken
    * Send inn en film på NRK Fabrikken

Hvis du vinner i en konkurranse eller/og filmen din kommer på tv på rang 1, vinner du klapperen på bildet, har selv vunnet to fra nrk.

17. niklnikm

niklnikm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    klapp med hendene!

mhm...kjøpte en i New York til 6 USD, ganske billg plastgreie som er ment til å henge på veggen.

men strengt tatt er det ingen her som trenger en klapper - kansjke noen unntak - hvorfor ikke bare klappe med egne hender, eller smelle to ting mot hverandre?...det er bare teit at vi plutselig skal gå rundt og ape etter hollywood i dette stadiumet - som sagt, det er alltid unntak - gå til innkjøp av klapper kun hvis du har mer enn to mikrofoner som ikke er kobla sammen.

nåja, det er det jeg mener.

18. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en klapper hjelper ganske bra til i klippen dersom du har mange takes da.. er ikke bare lyden den er til =)

19. Filip93

Filip93 Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hvor?

Hvor var det du kjøpte klapperen din?

20. ChrisseNisse

ChrisseNisse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0