Filmkonkurranser 2010

En tråd i 'Arrangementer' startet av fullbartender, 18 Jan 2010.

1. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tenkte det kunne være fint med en liste over årets filmkonkurranser.
    Kommer stadig nye filmfestivaler og kreative filmprosjekt konkurranser for ambisiøse unge filmskapere som er keene på å vise sine verk for et publikum enten via nettet eller på storskjerm. Så kommer du over en konkurranse, festival eller visningsmulighet skriv den ned her =)

Starter med de to jeg kommer på i dette øyeblikk:

Film, manus og foto konkurranser:
    http://www.amandusfestivalen.no/

Mulighet for tilbakemeldinger fra profesjonell jury og visning på storskjerm/kino:
    http://www.greenscreenings.com/

Sist redigert: 19 Jan 2010
  2. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Her oppe i Trondheim har vi Kosmonaut som går i forbindelse med Kosmorama. Kosmonaut er kortfilmkonkurranse for barn og unge under 23 år, hvor et fagpanel vil dele ut fem priser.

LINK: http://www.kosmorama.no/kosmonaut/

4. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    FriLyntUngdom - VFF arangerer manuskonkurranse og workshop i morgen.

<Hei.

Det lanseres i disse dager en manuskonkurranse der interesserte inviteres til et manuskurs. Har du en filmide eller lyst til å lage film møt opp på Sandefjord bibliotek førstkommende onsdag.

Det beste filmmanuset blir kåret våren 2010. Vestfold Frie Filmere er en filmgruppe som er medlem av Frilynt www.frilynt.no og du finner mer informasjon på www.vestfoldfriefilmer.no. Har du spørsmål om filmkonkurransen kan du ringe prosjektleder Geir Bergersen, mob: 48 03 41 83 , e-post: g.bergersen@gmail.com>>

mere info: http://min.sb.no/artikkel.php?aid=6812

Premie: Proff veiledning, filmprod av vinnermanus og 5000 kr.

5. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    UKM, det er muligens forseint nå da... Uansett er det for unge 10-18.

6. Superbit

Superbit Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Finnes det ingen amatørfilmfestivaler/konkurranser for "voksne" lenger? Jeg er snart ferdig med min første kortfilm/novellefilm, og er utrolig kjedelig hvis jeg ikke kan melde den på noen steder...

7. Superbit

Superbit Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ingen som har tips?

8. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det du sikkert er ute etter er (kort)filmfestivaler. De har som oftest konkurranser som en del av programmet.
    - Kortfilmfestivalen på Grimstad
    - Minimalen

Tror det finnes noe i Tromsø som har noe med "Tromsø" i navnet også. Søk litt rundt, så finner du nok noe som passer for deg:) Dersom det er en novellefilm blir det kanskje vanskeligere å finne noe som passer, da mange kortfilmfestivaler har en øvre grense på 20 - 30 minutter.

9. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tenker du på NUFF?

10. SkeletonKey

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er rimelig sikker på at jeg tenker på TIFF.

11. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvorfor ikke skrive TIFF da? TIFF er mer en festival på et profesjonelt nivå, ikke amatørnivå. Men en veldig fin festival, mye bra der :)

12. SkeletonKey

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fordi jeg ikke var sikker på navnet da jeg skrev den første posten. Jeg er ganske sikker på at jeg har lest at elever ved Nordland kunst- og filmfagskole har fått med filmer der, hvis det er hva du vil kalle et profesjonelt nivå. Da mener jeg ikke at det ikke er det, men at festivalen ikke nødvendigvis er utenfor rekkevidde av den som ettersøkte konkurranser for voksne. Man kan alltids sende inn.

13. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Godt poeng. Men etter å ha sett materialet elevene ved Nordland kunst og filmfagskole har levert vil jeg si det er på et profesjonelt nivå. Det er tilfeller der noen kommer fra et amatørnivå og får støtte til prosjekter. På disse produksjonene har de da fått fagfolk med seg. Mulig du vil kalle dette en amatørfilm, spørs hva du definerer som en amatørfilm. Personlig vil jeg si at det er et meget profesjonelt nivå på filmene som blir vist der. Og er du så heldig å få med en film på TIFF, vil jeg si at du har tatt steget fra amatørfilm til profesjonell film. Kan godt hende at andre ikke oppfatter dette på samme måte.

14. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis internasjonale filmkonkurranser/festivaler er et alternativ, så er en registrering på www.withoutabox.com en god idé! Dette er faktisk en underside av IMDb, som gjør det veldig enkelt å få oversikt og sende inn filmer.

15. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Del denne siden