FILMPRODUKSJON - crew søkes

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av Inz1, 9 Feb 2009.

1. Inz1

Inz1 Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har fått støtte til å lage en kortfilm jeg har skrevet og søker nå crew-medlemmer. Filmen skal bli proff, så jeg er kun interessert i å jobbe med folk som har ambisjoner om å jobbe med film i fremtiden.

Det jeg hovedsakelig er på jakt etter er:
    Produsent.
    Cinematographer.
    Gaffer.
    Sound mixer.

Vi har en god del penger som skal gå til leie av utstyr. Ingen vil få betalt for arbeidet, men om du sitter på eget utstyr kan vi muligens finne en leieordning.
    Prosjektet passer bra for folk som vil bygge opp showreel/portfolio. Om du er dedikert og profesjonell vil du ha muligheten til å være med på å bygge opp prosjektet fra begynnelsen. Du vil ha stor innflytelse for prosjektets resultat. Mine ambisjoner er å skape en så bra film at den vil bidra til inntekter i etterkant. De andre sentrale personene i prosjektet vil da nyte godt av dette.
    Videre ønsker jeg å samle en gruppe mennesker som sammen kan gjennomføre flere prosjekter i framtiden, og håper denne filmen kan skape et utgangspunkt for videre samarbeid.
    Hvis du er interessert så send meg en mail: filmystic@gmail.com og fortell meg litt om deg selv, din erfaring og dine planer.

Mvh,
    Ijn

2. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: FILMPRODUKSJON - crew søkes

Har du et plot, i det minste en sjanger, så vil det kanskje friste flere... Hvor og når et dette?

3. Inz1

Inz1 Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Filminnspillingen vil foregå i mars. Vi har enda ikke noen fastsatt dato, men planen er å filme de siste ukene i mars. Vi har allerede fått tak i profesjonelt utstyr og er godt i gang med planlegging av hvordan filmen skal gjennomføres.

Her er et kort sammendrag av kortfilmen:

Maria, 11 år bor sammen med moren sin som er en rusmisbruker og utøvende omsorgssvikter. En morgen finner Maria et brev hvor det står at hun har konferansetime på skolen samme ettermiddag. Moren hennes lover å komme, men når avtalen nærmer seg er det ingen tegn til henne. Maria føler seg skuffet og alene fram til Amina, hennes somaliske nabo dukker opp og tar ansvar. Marias skuffelse formildes, men det er bare et spørsmål om tid før hun oppdager sannheten om hvorfor hennes egen mor ikke møtte opp.

4. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Profesjonelt utstyr? Hvordan utstyr, er det snakk i å filme på film, eller digitalt?
    Hvor skal filmen spilles inn?

5. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tid og sted hadde vert fint å vite før vi har noen svar her ja :)

6. Inz1

Inz1 Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Vi skal skyte i Oslo 23,24,25.de march. Men nå har jeg fått en drittbra produsent og cinematographer. De var motivert nok til å skrive en epost og er nå med på produksjonen. Nå mangler jeg noen som kan bli lys ansvarlig og en som kan bli lyd ansvarlig. Hvis du vil jobbe med film i dette området så sende en e-post til filmystic@gmail.com ellers har jeg hørt at videonova trenger flere medarbeidere. Du bestemmer.

7. sneja

sneja Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Bare noe jeg lurte på sann generelt... Hva er den yngste alderen du de fleste/deg som kan hjelpe til?

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Ikke for å være negativt innstilt til prosjektet, men hvem i alle dager er det som vil se en slik film? Jeg leste den øverste posten og tenkte: "Herlig, en mann som vil noe og vil få med seg folk på det." Men mens jeg leste plot outline så holdt jeg på å dø av kjedsomhet og politisk korrekthet. Jeg trodde film skulle være underholdning og ikke tortur. Kan dere ikke skrive inn en lærer med grasale mengder svart humor som kommer med sløve spøker om mora til jenta og generelt er ufordragen og kjepphøy? Få inn litt saftige scener hvor mora bytter bort dattera si i pokerslag til en helsetrøyebrukende slibrig onkel for å få råd til neste heroinsprøyte. Jeg sier ikke at man ikke kan ta opp alvorlige temaer, men man må vinkle det slik at man ikke blir bedrøvet av å se på det. Det finnes mange "viktige" filmer om grisesvarte temaer som likevel får deg glad og lett til sinns fordi det er så snedig laga. Og alt trenger ikke være så jævla korrekt og realistisk. Man må ta av litt "to prove a point". Dermed skriver man inn hendelser som skje i virkeligheten, men som stort sett aldri skjer og er så syrlig og ekstremt at man nesten må lå midt oppi all gråten fordi det er så gyselig fælt for karakterene i historien. Du skal ha magisk god produksjonskvalitet på en film for at den skal bli fornøyelig med et slikt Hotel Cæsar-innhold. Se på sjokkdokumentarer på TvNorge for noen artige umenneskelige hendelser. Tenk Fritzl. Tenk holocaust og andre vittige eventyr. Få publikum til å kjenne at de ikke takler at ting er så vondt som karakterene har det at de må le det bort for å ikke knekke sammen.

9. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Godt innspill Wang. Det virker ofte som at jo yngre man er jo eldre prøver man å gjøre dramaturgien. Jeg har aldri sett så mange forsøk på å lage voksne filmer med voksent innhold som når jeg jobba med VGS elever.

10. Jørgenpørgen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Helt enig man.. Det der resultatet av en kortfilm vil jeg gjerne se. Men så kan det også kanskje ha noe med at vi begynner å bli gamle og ikke har den motivasjonen de yngre har.. De burde leie oss inn som et konsultasjonsteam så kanskje de kan lære noen triks:)

Del denne siden