Filmprosjekt: Domino

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av HenrikSolberg, 7 Apr 2005.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. Kyrre

Kyrre Citizen

Saving Private Ryan look. Ikke helt passende i mine øyne.

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jeg enig i... Tror jeg skal gå ned litt på kontrasten...

Når det gjelder fargene så tror jeg de ligger i det området jeg tenker meg... Er bare litt redd for at det kan bli litt for fargeløst, og bittelitt redd for at det kan bli litt tungt... Noen tips til å motarbeide det, men samtidig beholde "looken"?

EDIT:
    Akkurat hva er det du mener? Passer ikke til hva da? Historien? Tiden vi lever i? Tiden filmen er i? Eller? Bare lurer... :wink: :)

3. Kyrre

Kyrre Citizen

Det er vanskelig å gi en verbal oppskrift, og enklere å sitte å mikse litt selv.

EDIT: Til din edit, Henrik :wink: :

Saving Private Ryan looket er høye kontraster og de-saturerte farger med en del grain (i ditt tilfelle ufrivillig DV-grain pga. litt mye gradering) for å gi følelsen av de aller eldste farge-filmkameraene brukt i andre verdenskrig. Dette mener jeg ikke er helt passende for filmen din, naturligvis. Dog synes jeg fargene ser veldig lekre ut.

Men det er bra du setter spørsmålstegn, jeg har en merkelig lite konstruktiv holdning nå for tiden. :?

4. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare lurer jeg veit du...

Kontrasten skal som tidligere nevnt ned litt... Når det gjelder desaturerte farger, så er det gjort ikke for å etterligne andre filmer, eller "look" ala tidligere kameratyper/modeller, men fordi det er slik jeg ser for meg filmen oppe i hodet! :)

Brunt var noe av det første jeg tenkte når jeg skrev manuset til filmen. Samtidig ligger brunt, desaturtert (litt trist, dystert) naturlig for filmen/historien. Jeg er bare, som tidligere nevnt, litt redd for at filmen skal bli for dyster...

5. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For ikke å gjøre det så dyster - så ikke ha for mye desaturation. Hold den ca halvpart. eller mindre. Kameraet ditt har jo allerede bra contrast - så trenger du ikke å justere contrast noe særlig. Ikke at jeg er ekspert på fargekorrigering, men jeg prøvde iallfall min:

6. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for tipset... Blir litt for lite særegent synes jeg da... Vil nok ha litt mer brunt og gult...

EDIT: Justering av forrige forslag

Mindre kontrast og litt mindre de-saturation...

7. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den er bra den ;)

8. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  9. cereal

cereal Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Likte det andre bildet mye bedre må jeg si. Litt spesielt, men mye bedre å se på. Behagelig for øyet. Tror jeg likte det bedre enn de to korreksjonene du gjorde og. Men blir kanskje for mye (litt redd menig ryan ja). Fint som stilbilde, men ikke nødvendigvis som bevegelig bilde.

Gratulerer med visningen av traileren!

10. kreature

kreature Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Siden jeg arbeider i avis selv kan jeg raskt fortelle at man som journalist bruker mye tid på mange spørsmål i alle intervjuer, selv om saken skal være forholdsvis kort.

Dette er jo da viktig for å være sikker på at man har fått med seg alle sider av saken, fått vite det som bør vites og i det hele tatt ha en god del å ta av - slik at man har større frihet hva det gjelder å gjennomføre den tenkte vinklingen når saken skal skrives.

Kan hende litt kjedelig for intervjuobjektene, men slik er det nå da ;)

11. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er nok sant det, var bare litt irriterende at en del av det vi sa ikke kom med... Menmen... Greit nok...

12. joakim192

joakim192 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må bare si at jeg synes bildet blir litt for mørkt. Nå har ikke jeg lest manuset til punkt og prikke, men skumlest det har jeg gjort. Så kanskje det passer. Men man ser nesten bare silhuetten av moren. Kanskje du kunne postet et klipp med denne fargekorrigeringen? Er ofte litt annerledes da. Og så for man sett om ansiktet kommer ut av lyset noen ganger og sånt om gjør at filmen mister litt av kvaliteten.

Fargene bør, synes jeg, stilles etterhvordan musikken er. Til orkestermusikk passer det best med myke skygger og desaturert bilde. Til elektronisk bassmusikk passer det med blåtonede bilder og så videre. (min mening, kanskje det bare er jeg som synes det sånn)

13. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå har jeg sett drømmen til Anakin du nevnte istad. Den ser vrien ut til å lage. Regnbuefargen er jeg ikke sikker på hvordan, men jeg tror jeg vet hvordan man lager vakkum som "sluker" i bakgrunnen.

14. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig... Det er nok kontrasten som gjør det... Jobber med å teste litt forskjellig om dagen...

Det er jeg forsåvidt enig i... Ikke det at alle filmer med orkester musikk må ha desaturerte farger, men det kan funke bra ja... Og i vårt tilfelle har vi jo orkestermusikk...

Hvordan da? :) Vel får vel kanskje prøve litt forskjellig med de regnbuefargene osv... Men hadde vært kjekt hvis du kunne forklare den vakum saken...

Oppdatering rundt filmen:
    Filmen er nå ferdig redigert, bortsett fra et par partier som skal redigeres etter musikk. Musikkinnspilling foregår denne uken. I går var vi og prøvde ut plassering av mikrofoner, fikk høre igjennom stykkene osv... Vi fant til slutt en mikrofonplassering som hørtes ut til å fungere bra. Samtidig satt stykkene korpset skal bruke bra... Så på søndag håper vi å få spilt inn musikken...

15. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vet ikke om det er noen som har spurt før, og orker ikke lese igjennom 16 sider heller=P

Men kommer filmen på nett, eller blir dette en DVD?

16. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blir en DVD...

17. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    smart, når du har lagt såppass mye tid å arbeid inn i en film som dette så syns jeg det er waste å legge filmen rett på nett med en gang.

Kjøper meg hvertfall en kopi hvis det blir mulig =)

18. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det skal nok bli mulig se :)

I dag har vi vært og tatt opp resten av musikken til filmen... Kjæresten min tok noen bilder, og noen av de er her:

Oversikt over alle:

Ca 20 musikere:

Opptak:

19. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvem av de to nederste folka er deg, Henke? :wink: Regner med du er en av de..

20. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Til høyre! :wink:

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden