Filmprosjekt: "Gledesdreperen"

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Filmnerden, 7 Jan 2006.

1. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei hei! Jeg driver å skriver manus til "Gledesdreperen". Her er handlingen i grove trekk...

storesøsteren sitter barnevakt for de to yngre brødrene sine, de har det veldig hyggelig og gøy ( snøballkrig, ser på film, leser blad og spise popkorn osv.) , men når de har snøballkrig er det en sinna gutt som ser dem, han er tydeligvis rasende for at de har det så gøy.

senere på kvelden når den yngste broren ar lagt seg, ringer det på døren. den andre lillebroren åpner opp, og der står den rasende gutten med en stor kniv. Han stikker broren i magen og da får storesøsteren sjokk og løper rett inn i gutten for å stoppe han, da faller han ned trappen og blir bevistløs. Da trekker storesøsteren broren sin inn på badet og låser døren. desverre dør broren og storesøsteren blir helt knust. hun bestemmer seg for å rømme, så hun går til utgangsdøra, men da ser hun at gutten ikke ligger ikke på bunnen av trappa lenger, hun får helt sjokk.

hun begynner å snike seg mot døren, men da ser hun et bilde av henne og de to lillebrødrene og hun skjønner at hun må redde den yngste før det er for sent. så hun tar fram en kjøkkenkniv og sniker seg ned trappa...

hva syns dere foreløpig? resten av handlingen er litt uklar..men det er hvertfall sikkert at på sluutte får man vite at den gale gutten har aldri hatt glede og ble mishandlet av familien sin og han hadde aldri søsken..så når han så det lykkelige søskene, klikka han!..

passer tittelen, "gledesdreperen", eller har dere andre forslag... pls jeg vil høre meningene deres! =D

2. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bisarre saker du har planer om å lage her. Kan bli bra det, hvis manus og utførelsen blir god nok til slutt. :) Den psyko gutten gir meg en litt Mike Myers fra Halloween følelse. Det er sikkert mange andre titler som også kan passe bra, men Gledesdreperen er jo en fin og lovlig ironisk tittel. :wink:

3. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ja..hehe.. for håpe det går bra :D det ligner kanskje litt på halloween, med liten forstyrra gutt og barnevakt og sånn :p har dere noen ideer til hva som skjer etterpå...slutten skal jo hvertfall ende bra, den slemme gutten dør og storesøstra og den andre broren... men hva skjer så..noen ideer?

4. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

er det ingen som har noen ideer her?

hvordan jeg skal filme det?

noen ideer til handling?

Trenger tips?! :D

5. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvor er den yngste broren mens storesøstra drar den sårede inn på badet? Blir han tatt av psycho-gutten?

6. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

han ligger og sover (veldig godt)... han blir ikke tatt...hun storesøstra sniker seg ned til rommet hans... hun vekker han og får han til å være helt stille

han skjønner ingenting og blir veldig redd...så...hva skjer da? :p

7. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Working Title: "Gledesdreperen"

Har du noen planer om hvordan du skal fortelle dette? På meg virker gutten litt Myers-psycho. Mer typen som kommer med en svær kniv og ikke gir seg uansett. Ikke helt typen som setter seg ned og forteller livshistorien sin til noen. Eller tenker du at han skal være mer menneskelig?

8. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

jeg syns han skal være som myers..jeg husker jeg så halloween når jeg var ni..og det var skikkelig skummelt med myers som var helt gal..så jeg vil ha den gutten sånn...det er mer sånn på slutten at en psykolog forteller hans teori til storesøstra og broren...etter at gutten forsvant fra der han "døde"... :lol:

9. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Når jenta har vekket ham inne på soverommet hører de kanskje skritt eller lyder av at han er på vei mot soverommet. Så de må stikke av fort.
    Hun klarer å smelle igjen soveromsdøren og dytter kommoden foran. Mens psykoen prøver å trenge seg inn må hun og lillebroren rømme ut gjennom vinduet.
    De klarer dermed egentlig å rømme, men samtidig er den andre broren igjen inne i huset (i denne versjonen må han isåfall bare være hardt skadet, ikke død). Jenta ser gjennom vinduet at psyko-gutten er på vei opp trappa (til andre etasje der den skadde broren ligger).
    Hun ber lillebroren løpe til noen etter hjelp mens hun selv blir tvunget til å løpe inn i huset igjen for å redde den andre broren.
    Så hun tar et oppgjør mot psykoen der inne, men taper til slutt og blir reddet i siste øyeblikk av en person lillebroren har hentet for å hjelpe.

Vet ikke om dette bare ble tull, men det er i hvertfall et forslag. :wink:

10. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

jeg likte noe av det..bare hør denne ideen her og kom med forslag..
    når de er inne på rommet så hører de noen skritt....(jeg vet hvor jeg skal filme det og der har de noe som minner litt om sånne sprinkler som man kan se fra lillebrorerns rom til tv stua i andre rommet..)) så de hører noe, sånn at storesøstra, fra nå av S, ser gjennom de sprinklene og der ser hun en skikkelse gå forbi. S stirrer nærmere og nærmere for å se om hun ser noe, da plutselig kommer den gale gutten, fra nå av G, og stirrer rett mot henne...hun skvetter og gjør som du sier..stenger døren og bla bla..kommer seg ut av vinduet.. S går først og broren kommer etter, men akkurat da komme G seg inn og tar tak i broren og trekker han med seg ut av rommet.. da forter S seg inn, men hun snubler og setter seg fast..hun hører skrikene til broren og hun blir veldig redd. hun løper ut på gangen og opp trappen og da slutter plutselig skrikene hans og hun kommer seg opp trappa og hun ser ingen tegn til dem.. hun friker og blir helt stille...

høres det bra ut? :oops: (hvis det er litt skrivefeil, så er det fordi jeg bare skrev det jeg tenkte :p

11. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Høres bra ut det. Hvis hun nå (etter en liten stund med stillhet) hører en svak lyd fra et eller annet sted (fra loftet f.eks.) for å motivere henne til å gå dit og se. Eller tenker du at Gutten nå har slaktet ned begge brødrene og at hun finner dem døde på badet eller noe?

12. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

det jeg tenkte var at..hun kommer inn inn på kjøkkenet og går ut til stua og hun ser han ikke og så går hun mot trappen igjen..da blir hun filmet bakfra og plutselig ser hun broen ligge bevistløs på gulvet foran ehnne...
    hun prøver å vekke han, men han våkner ikke. da høre hun en høy lyd og
    hun snur seg og da stikker G henne i magen og hun faller ned på ryggen og kniven hennes faller under en kommode..hun begynner å krabbe bakover og prøver å få tak i kniven men hun rekekr det ikke.. G gjør klar til kniven sin og tar den opp i luften..(han står ved siden av døret til badet, som den "døde" broren ligger) da blir han avbrutt av den døde broren som ikke var like død likevel som slår døren rett inni han, sånn at han detter inn i stua, S får tak i kniven og trekker med seg den nesten livløse broren mot utgangsdøren, men den er låst så de løper inn på kjøkkenet, da ser de i speilet at G reiser seg opp..de får panikk...
    G kommer inn på kjøkkenet, da ser han bak en lav vegg en sko som stikker ut fra veggen..G tror at det er de som sitter bak der..så han går til angrep bak der, men det er ingen der..så ser han at verandadøren er oppe.. så han går ut, da blir han stukket i ryggen sånn at han faller utafor og lander tre meter ned i snøen, han ser helt død ut, så søsknene blir kjempeglade og de klemmer, så løper de nn og vekker opp den andre bevistløse broren. S går og ringer politiet mens den nettopp våkna broren går ut for å se på G, men han er ikke der..så han roper på S, hun kommer løpende og da ser hun at det ikke er noen der...Hun skriker1 og blir livredd. Så er de senere hos polititet..og da får de vite teorien om at han hadde en dårlig barndom..bla bla..

så på slutten kommer S ut av doen og da ser hun at verandadøren er åpen og hun blir redd..da ringer det¨på døren..sånn at hun skvetter skikkelig.. så går hun mot døren..da ser man plutselig bak henne et speil som er foran henne.. så ser man G i speilet..plutselig ser hun han og snur seg rundt... så skriker hun..

THE END....

høres det bra ut, vet det er mye skrivefeil :p

13. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Liker det, men synes kanskje ikke at det er nødvendig at filmen slutter med at de er hos politiet og får vite ting om gutten. Er redd for at det kanskje kommer til å bli en litt for lang ekstra slutt som prøver å forklare ting som ikke er etablert tidligere i historien.
    Eks. At denne psykojævelen ikke har hatt en sunn barndom til nå er muligens litt selvforklarende med tanke på det han gjør. Det gjør ham kanskje mer demonisk og mystisk hvis vi ikke får vite hva det er som driver han.
    Eks. Såvidt jeg husker fra Halloween etablerer de ikke noe psykologisk motiv for at Myers gjør det han gjør. Nettopp det tror jeg bidrar til å gjøre ham så skremmende. Han virker umenneskelig og ustoppelig. :)

Nå mener jeg ikke at du burde kopiere Halloween, men jeg tror at hvis du skal ha med at gutten har et psykologisk motiv for hva han gjør så burde du kanskje ha med ett eller annet et annet sted i filmen som setter mer fokus på det. Hvis ikke tror jeg politistasjonslutten kommer til å føles litt ute av takt med resten av filmen. Hva tror du?

14. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

enig med deg der..men jeg vet ikke helt..kan jo egentlig være at det gjør det bedre at vi ikke får forklaring..jeg får vel bare skrive manuset og ser om det trengs no forklaring..men har du en nnen måte, for at man får en slags forklaring så vil ejg gjerne høre det :D

15. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vet ikke helt. Det kan jo godt være at det passer bra å fortelle alt på slutten likevel. Skal si ifra hvis jeg kommer på noe annet. :)

16. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

okei.. takk for hjelpen :D

17. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei igjen:D

Nå har jeg fått meg Celtx (Som funker dritbra!) og jeg har begynt på manus. Har bare et spørsmål som jeg lurer på: jegskal spille han gale gutten og jeg er ikke akkurat så skummel :p , så da lurte jeg på om jeg burde bruke maske?

18. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tør jeg spørre hvor du fikk en så genial tittel fra :?: :!:

19. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

fra deg så klart :p

takk :D

20. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

jeg spør fortsatt.. jeg skal spille den gale gutten og jeg ser ikke akkurat skummel ut, så det ejg lurer på er om ejg skal bruke maske? :?

Del denne siden