Filmprosjekt: "Gledesdreperen"

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Filmnerden, 7 Jan 2006.

1. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du kan jo for så vidt bruke maske. Men bare det ikke er en skrikmaske eller en gammel hockeymaske liksom. Det må på en måte være en original maske :wink:

Hvis du skjønner hva jeg mener.

En maske som ikke kan forbindes med en annen skrekkfilm.

2. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bare hyggelig! :D

3. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

skjønner.. :D

4. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hei..jeg skriver manus nå og jeg vil gjerne at denne filmen skal bli en spillefilm.

Hvor lang må en spillefilm min. være?
    Noen tips om hvordan får det til å ikke bli for kjedelig og ikke for spennende HELE tiden, må ha litt handling og...

5. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har du tenkt å lage en såkalt "helaftens" spillefilm ut av denne :?: :!:

6. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

har hvertfall lyst til å prøve, må jo prøve en gang..
    taper ingenting på det :wink:

7. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bruk i såfall mye tid på manus før du begynner å filme. Jeg hadde ikke satt igang med noe så omfattende før jeg hadde vært 100% fornøyd med manus. Og så går det jo også an å lage en kortfilmversjon først - som en slags test :) .

8. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

det er nok lurt å gjøre, i så fall har jeg hele "kortfilm-versjonen" klar...men hvis jeg skal lage spillefilm senere.. har du no tips og hvor lang må den minimum være og hvordan skal ejg få den til å ikke være for kjedelig..?

9. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvis den skal regnes som spillefilm bør den vel være iallfall over en time.

For å unngå at den skal bli kjedelig bør du i første omgang sørge for at manuset har en klar og stram struktur uten unødvendigheter.
    Når det er gjort kan du begynne å planlegge elementer i selve produksjonen som bidrar til å gjøre den spennende. Men som sagt: livsviktig at manus er bra før man i det hele tatt starter med resten av planleggingen etter min mening :wink: .

10. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk!

Jeg får vel bare skrive i vei, så legger jeg ut manuset og så kan dere rette på det og gi kommentarer..

Da begynner jeg... :lol: :D

11. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Synes ideen din er utrolig bra! Tittelen Gledesdreper og at denne personen rett og slett ikke kan fordra at andre har det hyggelig er en utrolig bra start..

Jeg for min del ville kanskje "roet" ned litt. Altså at gledesdreperen ikke går rett bort og prøver og stikke ned folk som har det gøy, men heller prøver å ødelegge livene til folk på et mer psykopatisk nivå. Altså går inn i livene til de som har det bra og bryter det opp ved at f.eks. venner og kjærester begynner å tvile på de "glade" osv....

Også kanskje etterhvert fortelle litt om dette "problemet" Gledesdreperen sliter med ettersom han har en slik trang etter å gjøre dette...

Men jeg vil si du i utgangspunktet har en genial ide og måten å vinkle selve historien ut fra ideen på er selvsagt opp til deg selv, og mye av det jeg skriver over blir lissom litt ideen og tankene jeg selv sitter igjen med etter å ha sett selve ideen du startet med...

Så stå på og gjør dette til ditt eget... Gleder meg til å se manus!

12. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

takk :D

vi får se hva jeg kommer fram til, tror det blir litt mer dreping, men får se :D

13. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

tusen takk :D

vi får se hva det blir, men foreløbig ser det ut som det kommer til å bli en "splatter-movie", men en annen mulighet er jo at som du sier at han prøver på syke måter og ødelegge gleden til folk, men gleden til søsknene klarer han ikke å stoppe uansett, så han KLIKKER og da begynner blodsprutet...og da får jo filmen mer handling og blir litt lengre...vi får se :D

14. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

men hvis historien blirsånn, hvordan skal ejg da få den gale gutten til å fortsatt ha den gale "myers" stilen? for det kan fort bli sånn teit sabotasjefilm som på en måte går galt, så har dere noen tips om hvordan jeg kan unngå det? :D

15. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg tror det blir mer et valg du må gjøre på hvor "avansert" du ønsker den gale gutten skal være (eller hvor mye fokus det skal være på ham). Myers er mer som en ustoppelig demonisk karakter som vi aldri slipper inn på, vi vet ikke hva som driver ham, og det er noe av det som gjør ham så skremmende.
    Eller skal gutten ha en utvikling i det å gå fra å være en gledesdreper til å drepe fysisk.
    Etter min mening avhenger det av hvilken historie du vil fortelle.

16. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg vil at han gutten skal være akkurat som Myers, ikke en gledesdreper som blir morder..men en helt gal, hater-glede-så-han-vil-drepe-de-som-er-gale, sånn er han :p

17. Herr. Hvermansen

Herr. Hvermansen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvor lang skal filmen være? Har du tenkt på det enda?
    Selv så tipper jeg det går bra med 10 minutter der det er spenning gjennom nesten hele filmen.

18. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hadde egentlig tenkt at filmen skulle være en time lang, men tror det kommer til å bli kjedelig, så ejg tror at jeg bare har den sånn ca. 10 min med mye spenning og skrekk :D

19. Filmnerden

Filmnerden Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ville bare si at siden jeg ikke har tilgang til kamera og redigeringsprogram, så kommer ikke Gledesdreperen til å bli filmet før etter sommerferien, men siden jeg får god tid til og skrive manus, kommer den til å bli dritbra! :wink:

Del denne siden