Filmscore - Volens et Potens

En tråd i 'Musikk' startet av Boblesaft, 18 Apr 2011.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Vil gjerne høre hva dere har å si på det lille stykket jeg har jobbet litt med her.
    Laget i FL Studio 7.

Trykk under for å lytte/laste ned.
    http://www.nrk.no/urort/Laat/350555

.boblesaft

2. moviekid

moviekid Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Filmscore - Volens et Potens

Kan komme med noen meninger her, men jeg har ikkje mye erfaring med musikkproduksjon og min smak til musikk kan selvfølgelig hvem som helst være kritisk til.

Men ihvertfall, begynnelsen av sangen var ikke noe bra syns jeg. Inntrykket jeg sitter igjen med er en rotete start på sangen. Men fra 0:20 tar det seg opp eg begynner å bli bra. Det bygger seg opp til noe, men til slutt ender opp i bare en 1:14 minutt lang låt. Stopper litt brått og savner litt lengde i sangene dine.

3. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hei!

Blåseren på starten av hørtes ikke så bra ut. Litt lite romklang på de? Om dette skulle vært en mock-up, så burde selve lydkvaliteten og realismen i låten vært enda bedre. Hører at dette er et lavbudsjettproduksjon. Et ekstremt eksempel vil være å si at det høres litt general midi ut. Perkusjonen du har i bakgrunnen er godt tenkt, men med tanke på hva du egentlig vil ha fram i låten, så revurder styrke, intensitet ol.
    Nå skal jeg ikke begynne å gå så dypt inn på selve orkestrering, men anbefaler at du finner noen bøker om det. Lek litt mer med akkorder ol. Det gjelder alt jeg har hørt fra deg;)

Mvh
    Kai-Anders Ryan

4. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk for tilbakemeldinger :)
    Sant, blåseren på starten ble litt tynn...
    Hører nå at på perkusjonen ble det ganske overdrevet mye bass...
    Når det kommer til orkestrering, Ryan, du vet vel tilfeldigvis ikke om noen bøker? : )
    Kanskje hvis jeg kommer inn vil jeg søke meg inn på folkehøgskole for klassisk musikk, for anngående takter og skalaer er jeg veldig rusten. Jeg kan såvidt lese noter, så det hadde vært kjekt med en bok med god beskrivelse av orkestrering og musikkskriving generelt : )

Del denne siden