Final Cut Pro Spørsmål

En tråd i 'Programvare' startet av MadsA, 21 Apr 2011.

1. MadsA

MadsA Citizen

Har et lite spørsmål.

Hvis jeg kun vil ha bilde fra et videoklipp og ikke lyden når jeg skal dra et klipp fra vieweren til timelinen, hvordan gjør jeg da dette?

2. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Final Cut Pro Spørsmål

På tidslinjen har du sikkert en god del lydspor, men mest sannsynlig har bare to av de audio selection aktiv (gråe barer som heter A1 og A2). Du må klikke på de to audio selection barene (A1 og A2) slik at de "går fra hverandre". Når du nå drar et videoklipp fra vieweren og inn i tidslinjen, er ikke lyden aktiv, og vil derfor ikke følge etter. Du kan også gjøre det motsatte, altså deselecte video, slik at bare lyden legges over i tidslinjen.

3. SondreRy

SondreRy Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sist redigert: 21 Apr 2011
  4. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Det er også en mulighet, men det forutsetter at han drar klippet inn i tidslinjen med lyd, for så å slette lyden igjen. Er det ikke da enklere å ha muligheten til å dra over kun bildet, hvis han vet han ikke skal bruke lyden uansett?

5. MadsA

MadsA Citizen

Det er metoden dere nevner nå jeg bruker, men den syntes jeg er litt kronglete. I for eksempel Premiere Pro har man jo muligheten til å velge at man kun vil ha lyden i viewern.

Men takk for svar!

6. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Den første metoden jeg nevner gjør jo akkurat det. Eller misforstår jeg helt hva du er ute etter?

7. MadsA

MadsA Citizen

Du har så rett!

Jeg tror det gikk litt for fort da jeg leste gjennom posten din!

Takk for svar!

Del denne siden