Flere 3D modeller Jeg har lagd med Animation:master!

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Remi, 10 Des 2005.

1. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her er noen 3D modeller jeg lagde for ikke så lengesiden:

Først en Uzi i WireFrame:

Så en Colaflaske:

Deretter en Hammer i WireFrame:

Så hammeren i Final Render:

Vil gjerne ha litt tilbakemelding og kritikk på disse modellene jeg lagde, skal lage flere. Altså: tilbakemelding ønskes! :D

-Remi

2. joakim192

joakim192 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De er jo greie til å være første gang.
    Mac (uzi) modellen burde det ikke være smoothing på, og cola flasken er litt merkelig.. Hammeren er veldig low-poly og virker som er om er laget for spill.

3. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvem sa det var første gang? :wink:

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du må jobbe litt mer med matriels/texture/skin. Også tror jeg at bildene passer best i www.storedyret.com for der har de 3d galleri og mange flinke 3d-designere (som feks agep) som kan gi skikkelig tilbakemelding til 3d-arbeidene dine ;)

5. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kommer jo helt an på hva de skal brukes til.. Akkurat nå ser alle tre ut som om de skal brukes i et tegneserieaktig dataspill. Om det skal brukes i film må det jobbes mye med detaljer og texturering. Hva er målet med disse modellene? Hva skal de brukes til?

6. Fuzsy

Fuzsy Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    jeg prøvde animation master en gang. vanskelig å få tak i. vanskelig å lage. vanskelig å lage modell. jeg klarte ikke å lage en firkant engang lol!

dette er hva jeg syns!

De er greie til å være dine første models (mine så helt sprengt ut, altså)

7. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er enig med Fixer og joakim192, det ser bra ut, men det ser også ut som de er laget til pc-spill! Uansett, så lurte jeg på om sånne ting er vanskelig å lage :?:

8. Bajas

Bajas Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Fascinerende med alle copyrightmerkene. Kanskje en smule paranoid å tro at noen ville ha lyst til å stjele disse enkle tegningene?

9. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må bare si rett ut, stygt!:roll:

10. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    heheh :p Programmet er jo sikkert da også en smule dårligere enn det han er, det såg ikke litt ekte ut enang..

11. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for den konstruktive kritikken. hvor gammel er du?

12. joma_ch

joma_ch Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må si meg enig med Remi, prøv å hold deg til konstruktiv kritikk. Hvis ikke du har no bedre å si, hold tåta, teip igjen kjeften eller tett igjen hølet. :p

Syns du har vært ganske flink Remi, det er tross alt første gangen. (jeg hadde ikke klart det)

13. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du gjør det slett ikke verst, men det kunne jo ha vert bedre selvfølgelig. Men fortsett å øve, så blir det bra :wink:

Vi skal liksom hjelpe hverandre her, og gi hverandre motivasjon.
    Ikke komme og undertrykke andre bare fordi du kanskje er bedre.

Hvis du skal komme med en så dårlig tilbakemelding, så si hva han kunne ha gjort bedre i det minste.

14. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ærlighet varer slett ikke lenge, de fleste er nok enige om at dette er langt ifra det man kan forvente selv av amatører. Firsttime eller ikke, styggere en skikkelig bad N64 grafikk.

Ser at det er dyrt å komme med kritikk så lenge det ikke er noe positift,
    selv om det er vondt å svelge så må man tollerere det, også andre.

15. Noxi

Noxi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    eni me Makketota her.....

16. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Offtopic:
    Makketota:
    Poenget var ikkje at ein ikkje kan kome med negativ kritikk, men at om ein kjem med negativ kritikk, so er det kjekt om ein grunngir den kritikken, og seier kva som kan verte gjort betre.

Topic:
    Fixer og Melwasul sa det vel eigentleg ganske bra:

17. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok, nå skal jeg grunngi :

Det var sygt (Ugliness is the property of physical things that are unappealing to the eye. The term is often used in reference to human appearance. The opposite of ugliness is beauty, this is not beauty)

akkurat hvorfor vet jeg ikke , men det har helt sikkert mer med programmet å gjøre enn med deg, du klarte ivertfall å sette i sammen noe og klistre noen texturer på de, men alt i alt veldig lowend quality på resultatet, har du tenkt til å bruke dette i film så vil jeg ikke ønske deg lykke til engang :wink:

God Jul :)

18. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva om de skulle være low-poly da? Han har enda ikke sagt noe om det. En god 3d-modell er ikke nødt til å være hi-poly. Selv synes jeg det var fine, rene modeller, utenom uzien som var aaltfor smooth, våpen har for det meste rette kanter vet du :wink:

19. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig med MiniMan her. Vi vet ingenting om hva modellene skal brukes til, hva Remis målsetning med dette arbeidet var, bortsett fra at det er av hans første forsøk på 3Dmodellering. Og da er det ganske upassende med denne typen tilbakemeldinger.

At de er for dårlige til å være digitale effekter i en film vil nok de fleste, inkludert meg, si, men om de er ment til bruk i en stilistisk animasjonsfilm så kan de passe ganske bra. Nå er riktignok dette et forum hvor vi prater mye om "ekte" film så da er det naturlig å anta at det er målet med modellene også, og det var med dette i tankene at jeg ga mine kommentarer..
    Det er forskjellige måter å si sannheten på.

20. Filmmaker

Filmmaker Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    I og med at ikke trådstarter har gitt noe uttrykk for at dette skal brukes i film syntes jeg det er unødvendig å poste disse bildene, dette er tydelig vis bare noe han har vispet sammen i et 3d-program, som ikke har noe med amatørfilm å gjøre! De har et meget fint forum på www.hash.com for slike bilder... rett og slett.

Del denne siden