Flere 3D modeller Jeg har lagd med Animation:master!

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Remi, 10 Des 2005.

1. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Der er jeg litt uenig.

Jeg synes absolutt at 3D-modellering har noe med amatørfilming og gjøre!

Den kritikken han får her nå kan han bruke i fremtidige filmer som han skal ha 3D i.

2. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Likevel hadde du bare dårlige argumenter (eller skal jeg si argument?!).

Det går an å gi tips istedet for å si det var direkte ræv.
    Det viser bare hvor umoden du er. Dessuten er det ikke SÅ dårlig til å være en begynnelse. Gi gutten et par år på den, og han vil knuse dine kunnskaper tror nå jeg! :p

3. Filmmaker

Filmmaker Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hvis remi forteller oss hva han skal bruke bildene til (om han skal bruke en 3d-modell av en colaflaske og en hammer i en film :roll: ), er dette relevant. Hvis ikke har disse bildene ingenting å gjøre på et amatørfilmforum!!!

4. makketota

makketota Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Siden Remi postet dette i ett filmforum er det vel mest sannsynlig at det er film han skal bruke det til ?
    ubrukelig til film, det er det jeg vil frem til.

Visst jeg skal gi REmi noen tips; bruk ett skikkelig 3d program, kjøp deg en skikkelig bok, post noen skikkelige bilder.

5. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Okay, makketota. No som du har slaktet 3d bildene til Remi, begynner eg bare mer og mer å lure på hvordan dine bilder ser ut. Gidder du på poste noen eller?

6. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er da brukelig til en slags tegnefilmpreget greie? Dessuten vet verken jeg eller du hvordan han skal bruke det.

Ellers, så er Animation:Master uten tvil et skikkelig 3D-program! Er det ikke det Agep bruker da?

7. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ahem.... For å fyre opp enda litt til i de allerede brennende flammene, kunne jeg godt tenkt meg å høre hva du egentlig mener med følgende:
    Når det gjelder bildene dine Remi så er du på god vei, men det er noen feil i spliningen din.. skal få lastet opp et bilde hvor jeg henviser til hvor.

*edit*

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk, til slutt, en post som er brukbar! Jeg takker for kritikken, og jeg skal huske det med spilinene.

Og, makketota, kan du ikke vise meg ett verk du har laget i ett "skikkelig" 3D program, kanskje vise meg hva jeg gjør feil, og hvordan jeg skulle ha gjort det? Gjerne det :p

Og du må unnskylde at jeg ikke har ett "skikkelig" 3D program, men jeg gidder bare ikke å laste ned en piratkopiert verson av 3D studio max eller Maya.

God jul foresten!

9. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm.. Splining og patching var ingen kjente uttrykk for meg. Har nesten utelukkende arbeidet i Maya dog, så det kan vel hende de bruker noen andre begrep. Maya fins forresten i en Learning Edition som er gratis og ganske komplett. Den legger inn noen vannmerker her og der da, så renderingene er litt ubrukelige om man skal bruke de i en filmproduksjon.

Men jeg er fortsatt interessert i å vite litt mer om bakgrunnen for disse modellene Remi, og hva du skal bruke de til. Eller om det er noe spesielt du vil ha kritikk eller tips på.. for det er litt uklart for meg fortsatt. :)

10. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Animation:Master fungerer såvidt jeg vet på en litt annen måte enn de mest kjente 3D-programmene. Opererer ikke med polygoner eller noe sånt. Dette gjør at det er litt dårlig på kompatibilitet med andre programmer. Hva kvaliteten på programmet angår så er det svært bra med tanke på den lave prisen (299$). Bare sjekk ut hjemmesiden deres www.hash.com :)

11. joakim192

joakim192 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Spliner er jo ganske vanlig i 3D da, mener jeg har sett det hvertfall. Er ikke noe god i 3D sjøl. Prøver meg litt frem i Maya PLE da..

Her og der? Hehe... Sjenerøst. Det er de værste watermarkene jeg har sett. Leste på et forum om en person som hadde lest i FAQ-en dems for en stund siden at de skulle være diskrée. Bullshit!

12. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig. De vannmerkene er simpelthen for jævlige. En av grunnene til at jeg sparer til fullisens Maya Complete for tiden. Hva er tross alt poenget med å lage noe som ikke kan brukes?
    Har vurdert å skaffe meg Animation:Master i mellomtiden siden det ikke koster så mye.

13. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, okei, så er det kanskje de mins diskréte vannmerker noensinne, men på en annen side; hva er poenget med vannmerker om de kan redigeres bort lett. Og nå er vel PLE til nettop for at du skal lære deg å bruke programmet og det går jo like bra om det er vannmerker eller ikke. Selvfølgelig er det irriterende at alle renderinger har gigantiske vannmerker for de blir no nærmest ubrukelige.. Men til mitt bruk har det vært ganske kjekt; kan modellere hjemme og rendere ut på skolens fullversjoner. :) Men det mangler litt av animasjons- og vann-/ildeffektsdelen på PLE om jeg ikke husker feil. Nå er ikke jeg så avansert bruker at jeg har behov for det ennå heller, men den dagen kommer vel også.

14. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er enig i poenget om at PLE versjonen har såpass med vannmerker så ikke folk bruker det kommersielt, men for min del føles det bortkastet å sitte timesvis i PLE og lage øvelsesting som ikke kan brukes. Da går jeg heller for Animation:Master til jeg har råd til en fullversjon av Maya Complete.

15. joakim192

joakim192 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er greit nok at de skal hindre oss å bruke det kommersielt, men da hadde det vært bedre å gjøre det slik at man ikke kan lagre bildet, og man kan se en ordentlig render av modellen. Det er litt vanskelig å prøve seg med rendringsmotoren når et svært watermark dekker for 40% av modellen:p

Del denne siden