Flerkamera Utstyr

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Vemiz, 24 Feb 2012.

1. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Flerkamera Utstyr

Vet at man kan motta streams i VLC, men tror ikke VLC kan encode en videostrøm til en stream. Prøv Adobe Flash:
    media encoder, video capture software, audio capture software | Adobe Flash Media Live Encoder

Husk at hvis det er offentlige bygg så er det ofte begrensninger på utgående tilkoplinger og slike ting, så om du ikke får det til så kan det være derfor. Vi endte opp med å streame gjennom en iPhone engang fordi nettet ikke tillot utgående tilkoblinger.

2. arnpain

arnpain Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei...virker som du har god greie på dette temaet, du sier bla:
    Hva er forskjellen på Television Studio og modell 1M/E? Jeg har 3 kameraer med hd/hdmi (Panasonic hdc700 serien...veldig bra kameraer, får de godt lys er videokvaliteten superb!) Hadde tenkt å kjøpe television studio for å kjøre flerkameraopptak av konserter. Hva ville du ha valgt i mitt tilfelle? Trenger enkel, billig løsning som gir bra resultat. Hvordan kan jeg evt ta opp lyd samtidig med television studio, går det bra med en mic godt plassert plugget til enheten? Får jo inntrykk ut fra reklamen av at television studio er perfekt og enkel i bruk, men kjøper den ikke uten å vite hva jeg får mht begrensninger og evt fallgruver...takknemlig for svar :)

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette er kun en switch, dvs, en enhet hvor du tar inn bilde og bytter mellom kildene. Du kan ta inn lyd via digital coax, og kjøre en stream ut via USB 2/3 og ta opp i H.264 som Television Studio encoder på direkten.

Bakdelen med å gjøre det sånn er at H.264 ikke egner seg til videre bruk foruten distribusjon. Det er ikke umulig å benytte den filen som lages - men det går utover bildekvaliteten.

Det andre alternativet - som gir bedre kvalitet - er å bruke en opptaker som er egnet til formålet. Dvs. at du kjører HDMI eller SDI ut fra Television Studio inn på en recorder. Du må også ha lyd fra mikrofoner og/eller fra lydmikseren der du gjør opptak. Da kan det være kjekt å ha en lydmixer hvor du selv kan stille nivåene før det går inn på opptak hos deg.

Dersom du ikke har behov for tilleggsopptak av hver kilde, opp/ned-skalering av kilder på direkten, kan du greie deg lenge med Television Studio. Det er i hovedsak det som er den største forskjellen på Television Studio og 1M/E. Du har også noen flere kanaler med grafikk du kan kjøre over bildet - men dette krever jo også at du bruker opp to av de totalt seks inngangene til sammen (4xHDMI og 4xSDI - men du kan kjøre kun 2+4 til sammen) - så da sitter du igjen med en enhet som koster for mye i forhold til hva den gir, spør du meg.

Del denne siden