Folk rundt Drammensområdet?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av lebowski, 7 Jan 2011.

1. lebowski

lebowski Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Howdy, forum! Jeg lurte på om det finnes noen kreative sjeler rundt Drammensområdet, som kanskje kunne tenkt seg ett samarbeid både på manus og filmproduksjoner?

Er for tiden i startfasen av skriveprosessen til ett manus til en kortfilm, som jeg håper å begynne å skyte til sommeren. Dette er mitt første filmmanus, men tekst i forskjellig form har jeg drevet med så lenge jeg kan huske. Det jeg er ute etter med denne posten er å bygge ett nettverk og muligens engasjere flere i prosjektet mitt/ta del i andres prosjekter, om det er noen som er i samme posisjon som meg selv.

Jeg har gått rundt med konseptet til dette kortfilmmanuset i lang tid, og har så smått begynt å skrible på det nå nylig. Idéen tror jeg (selv) er bra, og litt utenom det vanlige. Men det er alltid allright å få høre andres meninger/være fler om utviklingen.

Sleng gjerne over en PM om du synes det høres interessant ut!

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Sv: Folk rundt Drammensområdet?

Nei, ikke Wangen! Få'n bort. Noobbasherman.

"Rundt Drammensområdet" vil vel tilsi ikke det som er Drammen og omegn, men det er som er utenfor der igjen. Antar at det ikke er området du er ute etter.

Kan du ikke fortelle litt om filmen heller? Det finnes ingen ideer som er så nyskapende og geniale at man ikke kan komme med korte trekk for å få folk interesserte i å være med. At folk tror at filmene deres er "utenom det vanlige" har en tendens til å ødelegge filmene for dem fordi de regisserer dem som om de gjør noe magisk og flott når de egentlig bare rehasher og rehacker alt som tidligere er laga. Jant deg ned og kom på nivå med publikum før du herper deg selv med å tro du er et høyerestående vesen bare fordi du lager film. Ingen ideer er originale. Noen har alltid tenkt den i en eller annen form fra før av. Da er det bedre å referere seg inn i universet ved å spille på det som allerede finnes uten å påstå at det er noe nytt - slik som Tarantino. Men det krever at man lærer seg en del om film og ser en haug av dem.

Ikke for å legge en stopper på kreativiteten din, men det første manuset ditt kommer garantert til å suge, så ikke legg all lit til det. Selv om filmen ikke blir dritbra, så trenger du altså ikke gi opp. Du blir ikke flink uten øvelse. Så prøv igjen til du blir det.

Sist redigert: 7 Jan 2011
  3. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Folk rundt Drammensområdet?

Jeg syntes dette høres kult ut. Selv bor jeg i Asker og driver mye med film på skolen. Etter jeg begynte på MK på vidregående i fjor fikk jeg åpnet øynene for filmskaping. Siden dette har jeg ikke gjort annet enn å håve inn gode karakter (har nok noe med at jeg har over 400dvd'er hjemme). Snittet på filmproduksjoner ligger på en 5+/6-. Jeg tror det hadde vært interessant å høre mer om prosjektet ditt og omfanget rundt det. Selv har jeg laget flere store produksjoner med sponsorer, meny og dvd-cover. Samt mye reklame med plakater.

Del denne siden