For få jenter

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Kenny Wang, 18 Mar 2005.

1. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  2. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    filmen Monster er lagd av Patty Jenkins,,, den handler jo også om USA første kvinnelige seriemorder

3. Dark_Rex

Dark_Rex Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Jeg er jente, og jeg er sååå dilla på data og forum. Lar ikke en gang familien komme på datan siden jeg er på så mange forum og skriver :p Lage film har jeg alltid ønsket og nå øver jeg meg med WebCamet mitt Til den gangen jeg skal bli filmregisør

4. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Godt med fleire jenter på forumet! :)

Kor i landet held du til då?

5. Dark_Rex

Dark_Rex Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hehe, jeg er en sørlending som har flytta til nord. I Troms

6. Herr. Hvermansen

Herr. Hvermansen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg synes dette var en aldeles dum tråd. Hvorfor må det absolutt være flere jenter? Jeg tviler på om kjønnet har noe å si for hvordan regissøren lager en film. Altså jeg tviler på om du kan se om en film er regissert, skrevet, filmet eller klippet av en kvinne eller mann, du vet bare at det er et menneske.

P.S. Jeg synes det ble litt mye kvinne-hetsing med snakk om at jenter ikke forstår seg på forum/internett osv. Det er som å si at det er færre kvinnelige professorer enn menn fordi kvinner er dummere.
    Interesse er så sannelig den største faktoren for hva mennesker velger å gjøre. Og alle mennesker, både kvinner og menn, er forskjellige.

7. LineTuborg

LineTuborg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: For få jenter

Om jenter leser hele denne tråden tror jeg ikke de får lyst til å melde seg inn engang. Jeg er jente, liker lage film og tilbringer MYE tid forran pcen. Kjenner flere jenter som lager film, som er like bra som gutter

Glemmer kanskje Catherine Hardwicke,Mary Harron,Sarah Jessica Parker og Rachel Talalay ? Som alle har laget film og/eller tvprogrammer.. Eller Silje Hestevik i norge da som var med på en god nr 2 osv?

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Så lenge vi har misforstått likestilling i Norge og Europa, så vil mannfolk fortsette å hate kvinner. Men når de endelig forstår at kvinner gjør seg best som kvinner og ikke som menn og lar menn være menn alene, så kommer nok menns respekt for kvinner tilbake. Innen da så vil menn gå rundt og hate kvinner. Og hvis du leser trådstarters innlegg, så vil du se at menn så klart lever for jenter - det er dermed ekstra frustrerende for menn når jenter nekter å være seg selv og i stedet skal bevise et eller annet hele tiden. Damer som Marie Simonsen og Inga Marte Torkildsen har virkelig fucket det til for norske kvinner og noen svake sjelers tankegang. Menn har aldri ment de er bedre enn kvinner til noe annet enn typiske manneting og når kvinner skal mige seg innpå mannfolks revir, så blir mannfolkene grinete og hatske. Det sier litt om jenters mentalitet når jenter er de som har størst økning av snus-, sigarett- og alkoholforbruk i Norge om dagen selv med all informasjon om skader som ligger der. De skal så absolutt vise en eller annen form for selvstendighet, noe som jo er helt meningsløst fordi kvinner alltid har bestemt over menn i alle årtusener ved at menn lar seg lure trill rundt av dem og at de ser på kjærestene sine som ei ny mor. Til og med vikingene visste jo at bak enhver stor mann sto en sterk kvinne og støttet ham opp, men feministene har fått damer til å tro at damer ikke er sterke likevel og at de må bevise det ved å paradoksalt nok ta avstand fra mannskulturen samtidig som de innvaderer den. Det er ulogisk. Menn må få være menn og kvinner skal forbli kvinner. Vi vil aldri bli de samme, så det er fånyttes å forsøke og likestillingsparadokset bare beviser at vi ikke er like på bunnen. Dette var dagens julehilsen fra meg. Og godt nyttår.

9. LineTuborg

LineTuborg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Så hva mener du kvinner skal gjøre da om kvinner skal være kvinner?
    Mener du at kvinner ikke kan holde på innen film fordi det er for menn? Siden dette er et filmforum får man holde seg til temaet, ikke om jenter snuser eller ikke.

Mange kvinner som mener de skal bevise noe, men hva har det med det jeg skrev å gjøre?
    Sitter ikke å klipper film jeg fordi jeg skal bevise ovenfor menn at jeg kan det jeg å. For er ikke noe jeg tror menn er så mye flinkere til.

10. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Line, jeg tror ikke Kenny mener at kvinner ikke kan holde på med film fordi de er kvinner. Det er vel mer en av hans mange utblåsninger :) Kvinner kan selvsagt være like flinke (eller bedre) med film som menn. Det har ikke noe med kjønn å gjøre. Dere må gjerne fortsette å diskutere dette, bare merk deg at å ikke la Wang sine meninger provosere deg, kan mange ganger være en kunst.

God jul, folkens! :)

11. LineTuborg

LineTuborg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Bare spurte hva han mente så jeg slipper å missforstå noe jeg :) blir slitsomt å skal bestemme hvem som er best av menn og kvinner i hvert eneste yrke. Er ikke noe poeng i å krangle om sånne ting bare jobbene blir gjort :)

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Jeg ser du automatisk setter deg i forsvarsposisjon som en skremt katt. Det er ett av kvinners utallige følelsesmessige lyter som ødelegger for dem. Jeg mente bare at det er innstillingen til kvinner som avgjør om de virker irriterende på menn eller ikke. Hvis vi føler at kvinner gjør noe av den grunnen at de skal innskrenke menns territorium, så setter vi oss på bakbeina og glefser. Men om dere er genuint interesserte i noe, så er det helt greit, da kan dere bli "en av gutta". Og jeg mener at veldig mange jenter, om enn underbevisst, velger yrker de skal bevise seg selv i, og det er ofte mannsdominerte yrker som for eksempel filmproduksjon. Uheldigvis for mange av disse jentene, så kan du aldri fortelle dem at det er dette de gjør fordi de selv tror at de er i sitt rette element.

Kommentaren om snusing er bare en sammenligning for å vise hva jeg mener, at kvinner velger å gjøre usexy og mannete ting for å hevde seg selv og egentlig bare sette seg selv i et dårligere lys. Jeg ønsker kvinner velkommen i filmlivet og jeg var også den som starta en tråd om å få flere jenter hit på forumet fordi de er i fåtall. Men kvinner må vite at hvis de buser inn og prøver å være menn, så blir de bare automatisk hata, så derfor må de oppføre seg som kvinner. Maskuline trekk er for eksempel egoisme, arroganse og dumdristighet. Hvis menn merker dette i kvinner, så lyser det rødt og vi misliker henne. Feminine trekk er derimot omsorg, medfølelse og forståelse, og da vil jo menn helst gjenkjenne disse i ei kvinne. Menn vil altså ha ekte kvinner inn i sine mannsyrker hvis kvinnene absolutt skal presse seg inn. Kommer de inn og opptrer som menn, så bør de vite hva de driver med, hvis ikke så blir de overkjørt eller hemmelig motarbeida.

Og den eneste kjerringa jeg kan komme på som klipper film er Sally Menke, klippersken til Tarantino, og det er vel ingen som klipper mer dørgende langtekkelig enn henne. Men nå er hun vel dau om jeg husker korrekt.

13. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvor mange filmklippere har du hørt om da, Kenny? Thelma Schoonmaker må vel være en av de aller mest kjente (og beste) filmklipperne. Man bør også nevne Anne Coates og Dede Allen. Et av de ledende post-selskapene i Norge er Drømmesuiten, drevet utelukkende av kvinner.

Har også lagt merke til at kvinner er godt representert i produsent-yrket, som vel er like mye en "leder-jobb" som regissør. Av en eller annen grunn er det ikke fullt så vanlig med kvinnelige filmregissører, men i Norge har vi da noen prominente. Off the top of my head Sara Johnsen, Margreth Olin, Eva Isaksen, Anja Breien, Vibeke Løkkeberg, Laila Mikkelsen, Anne Sewitsky, Katja Eide Jakobsen, Helen Komini Olsen, Lise Osvoll, Edith calmar, hvor mange må jeg nevne før dette ikke lenger er et problem?

14. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Så ved å bevise poengene mine med den merkelige likestillingen i Norge, så prøver du å gjøre hva? Jeg skjønner ikke hvor du vil. Og tråden handler om flere jenter på forumet. Kvinner i filmnorge er det jo for mange av, så det er jo ikke et problem sånn sett. Og jeg har ikke likt en eneste film av de jeg har sett av kvinnene du nevner.

15. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Sorry Kenny, orket ikke å lese hele tråden, så så vrøvlete ut. Så jeg bare skumleste litt og skrev ned noen generelle observasjoner som pleier å gjøre jobben som default-innlegg i film/kjønnsdebatt.

16. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Ja, det var i alle fall ikke en diskusjon om at det er for få kvinner i norsk film, eller at kvinner ikke kan film - det var mer generelt om forskjellene på kjønnene. Ikke skriv default-innlegg.

17. AndaRockaz

AndaRockaz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hva med å komme med en plan til hvordan vi kan få flere medlemmer på dette forumet, da kommer det jenter av seg selv..

18. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Ja, som sagt:

For alt vi vet kan det jo være at det er en del jentete medlemmer, men at de ikke poster noe, så man ikke merker at de er der. Og prosenten av jenter som driver med amatørfilm er nok også ganske lav, så om det er 100 aktive brukere her, så er det ikke sikkert at mer enn fem av dem vil være jenter uansett.

19. AndaRockaz

AndaRockaz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jepp, så trur vi skal innse at det ikke finnes mange jenter inne "bransjen", men at vi heller skal få flere medlemmer så dette forumet kan ha litt mer enn 5-10 nye poster hver dag.

20. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Men det er ikke så dumt om disse nye medlemmene hadde vært jenter. Jeg har merket meg at når det er jentenavn i nicket, så har de en tendens til å få tre ganger så mye hjelp som mer generiske guttenick. Så da ville det fort blitt mer aktivitet.

Del denne siden