For lite aktivitet.

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Domino, 26 Jun 2010.

1. Domino

Domino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, jeg er ny her, og ønsker meg mer aktivitet. Det er en ond sirkel at det kan gå en hel dag mellom hver post. Det innebærer at jeg til slutt ikke gidder å sjekke innom flere ganger om dagen slik jeg gjør nå, og når jeg (og sikkert andre) slutter med det, så tar det automatisk lenger tid før jeg og de andre oppdager nye tråder og svarer. Dermed mindre aktivitet.

Hvis det er mer aktivitet, så er det fler folk som gidder å sjekke, og dermed svarer. Hvis man får snudd trenden så vil det automatisk bli mer aktivitet?

Rundt 3500 medlemmer sier meg at det er potensiale for mer aktivitet, og ikke minst potensiale for vekst. Det selges video dslr som varmt hvetebrød i disse dager, og amatørfilmbransjen er i ferd med å eksplodere slik som SLR gjorde med EOS 300D's inntog.

Spørsmålet er bare hvorfor! Eller hva trengs for å øke aktiviteten?

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Det er i bunn og grunn opp til brukerne hvor mye aktivitet det er.. Så jeg vet ikke hva du vil at vi skal gjøre? Mener å huske at det var en god del mer aktivitet før, men hvorfor kan jeg dessverre ikke svare på. Jeg er enig med deg i at det burde vært mye mer aktivitet i forhold til hvor mye større amatørfilmbransjen har blitt etter hvert, så det er jo litt rart. :)

Sist redigert: 26 Jun 2010
  3. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror noe av dette kan skyldes:

Før ble det ofte lastet opp kortfilmer, trialere med god kvalitet. Kvaliteten minker nå, en gang i blant kommer det noen gode. Det at kvalitetet generelt sett er dårligere, gjør gjerne at brukerne ikke lenger ønsker å se alle disse kortfilmene og effekt mashupene, som egentlig ikke har så god kvalitet.
    Jeg tror at det ville blitt veldig mye bedre aktivitet her, hvis også kvalitetsnivået øker litt (jeg sier ikke at det ikke er lov til å feile, men du kan i det minste legge litt mer tid i ting)

Dette var ihvertfall min mening om saken, kanskje noen andre har et annet synspunkt, men håper du forstod litt av hva jeg sa i det minste :p

- Dilorko

4. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Tror kanskje en av grunnene til at det er lite aktivitet kan skyldes at mange bruker forumet som et slags "se video - se på kommentarer - lær av andres feil".

Hvis en ser på forskjellene på hvor mange ganger en tråd er lest, i forhold til hvor mange kommentarer den har fått, kan det ihvertfall virke slik.

Jeg er absolutt ikke flink til å legge igjen kommentarer selv, så jeg får vel skjerpe meg ;)

5. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tilbakemeldinger på filmer osv tror jeg ligger på det stabile, men derimot direkte spørsmål om film er det nok alt for lite av. Jeg tror de fleste har blitt mye flinkere til å "google", værtfall har jeg det. Lurer jeg på noe, så tar jeg et søk i stede for å stille spørsmålet i forumet og finner det jeg leter etter. For å øke aktiviteten ville det vært flott om moderator eller noen andre hadde tatt på seg ansvaret med å starte en diskusjonstopic vært dag. Feks: "Hvordan oppnår DU filmlooken?" "Hva gjør DU for å oppnå god lydkvaltitet?" "Dine erfaringer med DSLR-filming?" Slike tråder som engasjerer og som vil gi mange innlegg per tråd. Det tror jeg ville fått folk til å engasjere seg litt mer i forumet

Del denne siden