for lyst under filming

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av anderssxd, 27 Mar 2011.

1. anderssxd

anderssxd Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei:)
    jeg har akkurat fått meg ett EOS 550d det er første gangs kamera så har ikke så mye peiling, uansett: når jeg filmer ute i sollys blir det alt for lyst, jeg ser ingen ting nesten på filmen. jeg har satt ISO på 100 men det er forsatt så lyst at man ikke ser noe. noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet?

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Sv: for lyst under filming

Høyere lukker eller ND-filter. Høyere lukker vil forandre bildet, rundt 50 er det beste for at ting skal se noenlunde normalt ut i forhold til våre egne øyer. ND-filter (nøytralt gråfilter) vil bare gjøre det mørkere. Slike fås kjøpt til å skru på linsa, med mindre kameraet har innebygd sådan, men det har som regel ikke speilrefleks.

3. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vist du ikke av estetiske grunner skal bruke høy blender så er det bare å blende ned! Ellers finnes ND-filter som konstante eller variable, shutter er det som sagt ikke lurt å justere noe på om det er estetisk det heller. Feks actionscener kan det gå ant å justere opp shutter litt, men for vanlige settings så bør shutter være dobbelt så høy som framerate

4. anderssxd

anderssxd Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

hva er Shutter? er helt ny med dette:s som sagt er det førstegangs kamera : p

5. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

http://lmgtfy.com/?q=shutter+speed

Del denne siden