Forlatte locations?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av HermanJohnsen, 8 Mar 2012.

1. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei! Jeg skal spille inn en Fallout fan-film om en stund, men sliter litt med å finne passende locations. Siden temaet i Fallout-spillene er post-apokalypse, ødelagt sivilisasjon og generell elendighet som etterfølger atomkrig, ser jeg etter bygninger eller områder i Oslo som er forlatte og forfalne. Gjerne omkranset av skog, eller annen natur, i et litt stille område med lite mennesker. Jeg har søkt en del rundt på nettet, og funnet forholdsvis lite av det jeg ser etter. Kan det være noe slikt i Østmarka? Noen som har noen forslag?

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Forlatte locations?

Hei HermanJohnsen! Jeg huskerke nøyaktig hvor vi fant de forskjellige locations til Bunker, men alt dette ble filmet innenfor rimelighetens kjøregrenser for Oslo og omegn. Se gjerne hele Bunker her: http://filmeliten.no/film/bunker/ Sightseeing og runder i bil, på moped, sykkel eller til fots gjør jo at man finner alt dette. Må lete litt som regel. Er du fryktelig slapp er det bare titte gjennom Google Streetview til du finner noe som ligner så reise dit og sjekke hvor bra det kan funke.

Ser kanskje kjapt hva slags locations vi har funnet ute: Bunker: Light teaser - YouTube
    [video=youtube_share;3CWdVpG413E]http://youtu.be/3CWdVpG413E[/video]

3. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Tror det er et sted kalt Skar leir som skal være noe forlatt og i et skogområde.

4. Tron-Petter

Tron-Petter Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Dere kan filme på Lier mentalsykehus. Det er egentlig forbudt, men jeg har hørt om mange som tar seg inn. Pass bare på sikkerheten!

5. Taklampa

Taklampa Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg var med på filming på et liknene prosjekt som du har. Da filmet vi på en slags byggeplass ved Kolsås. Der er det masse forlatte garasjer og drivhus. Det synes jeg var perfekt sted til å filme sånne type filmer. Jeg husker desverre ikke hvor det var, men det var i nærheten av slalåmbakken i Kolsås.

Del denne siden