Forsøk på epic filmmusikk!

En tråd i 'Musikk' startet av Boblesaft, 23 Apr 2011.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Jeg har igjen prøvd å lage noe filmmusikk-ish.
    Har brukt FL Studio 7 og følgende vst:
    - EWQL Gold
    - Edirol Orchestral
    - Magnus Choir
    - Stormdrum

Ris og ros, kom med det! Jeg måtte slutte sangen så brått pga lite minne. Alt bare hakket og klikket mot slutten...

Trykk her for å lytte
    Håper det faller i smak hos noen.

- boblesaft.

2. Simen95

Simen95 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Forsøk på epic filmmusikk!

Jeg synes du er veldig flink og kunne mer enn gjerne tenke meg å bruke musikken din i en film en gang.

3. Sabesto

Sabesto Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Veldig bra komponert, men det er ett eller annet som plager meg. Kanskje høres det litt flatt ut, som om det var lav bitrate..
    Nå kan jeg ikke noe om dette, men kanskje litt mer bass og diskant kunne hjulpet dynamikken..

4. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hei!

staccato strykerne må du gjøre noe med. Spesielt på starten! De høres ikke så "ekte" ut. Høres veldig syntetisk og plastikk ut. Dette er med å preger låten helt til slutt!
    Melodien er heller ikke så spennende. Skal jeg være ærlig, så er det som å høre en "dårlig" Hans Zimmer rip-off!
    Hører at du har hørt alt for mye på Hans Zimmer, og akkordene han bruker. A-c-d-g eller E-c-d-g (bruker også en del d-g-c-f)
    Hør på andre artister. Gjerne gode gamle klassikere som Bernard Hermann (Vertigo) ol.

Sjekk ut:

http://soundcloud.com/ryan1986/ryan-exchange-01
    Er en veldig gammel låt jeg laget. Men her skifter jeg litt "tema" for å få forandringer. Noe du må jobbe mer med!

En annen låt er som er "episk" er denne:
    http://soundcloud.com/ryan1986/ryan-over-so-many-mountains
    Her har jeg en del counterpoints som er viktige for å øke spenningen og dramatikken. Denne ble laget på denne tiden i fjor.

Du er ikke så langt unna, men du må bare jobbe videre med selve utførelsene!

Lykke til!

5. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk for et utfyllende svar!
    Variasjoner er noe jeg sliter med, spesielt på stemning og melodi. Jeg gikk en gang på pianokurs i barndommen og kom aldri så langt at jeg lærte å eksprimentere med flere forskjellige skalaer (er det riktig ord? Eller kanskje forskjellige durer?).
    Kanskje det har noe med fremgangsmåten min å gjøre? Jeg har egentlig aldri laget meg en plan før komponeringen. Jeg åpner kun FL og begynner å trykke inn det jeg føler passer. Jeg føler meg begrenset på kunnskap og blir ofte litt satt ut og demotivert når jeg ikke klarer hundre prosent å kontrollere melodiene ut til andre durer og gi stykket vendepunkt og vrier.
    Jah... Har hørt litt for mye på hans zimmer, og jeg er enig i at jeg har safet veldig med melodien, den er ikke veldig spennende.

Er en stund siden jeg har tatt i pianoet nå, men prøvde å komponere et lite stykke (Er jo mye enklere og raskere å prøve seg frem med fingrende på tangentene enn å trykke seg frem i DAW) hvor jeg prøvde å øve meg på akkurat dette med å dra meg ut i en annen dur.
    Jeg prøvde å få til et vendepunkt ca 30 sek ute i sangen.

(tatt opp med en mp3-spiller ettersom jeg ikke har noen opptaker med mikrofon).
    http://www.cleverhill.no/rot/pianodaniel.wav

Foruten om variasjon med akkordene, tenker du det er i denne retningen jeg skal utvikle meg?

To fantastiske stykker du har delt her. Stor inspirasjon!
    Sjekker ut Bernard.

Igjen, takk!

6. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

t

Du skulle ha skaffet deg et midi-bord, slik at du kan spille det rett inn i DAW-en. Det er både tidssparende og gøy. Hører nå på stykket, og synes absolutt det er i denne retningen du må gå. Jeg har gitt deg en link til en god bok som jeg anbefaler til de grader.
    Takk, bare hyggelig!

Mvh
    Kai-Anders Ryan

7. berg

berg Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Kan detsverre ikke noe serlig om musikk så får ikke svart på spørsmålet ditt. Men jeg ville være veldig interesert i å bruke noe av musikken deres boblesaft og Ryan til ett skoleprosjekt med deres tilatelse.
    Filmen er ikke-komersiel, men vil kanskje bli lagt ut på både skolens nettside og youtube i ettertid.

Ville det være ok for dere?

Del denne siden