Forslag til nedklipping av 60 årslag

En tråd i 'Generelt' startet av bobby_fowler, 5 Apr 2012.

1. bobby_fowler

bobby_fowler Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei.

Har filmet et 60 årslag fra start til slutt. Sitter med over 6 timers opptak, og det er benyttet flere kameraer, slik at jeg har flere kameravinkler å velge mellom.

Starter filmen med bilder av lokalet, ute (timelapse) og at alle gjestene kommer inn og blir ønsket velkommen. Dette tar et par minutter.

Så går jeg over til selve middagen. Middagen består av tre deler med taler og sanger. Mellom hver av disse delene har jeg ca 30-60 sekunder med klipp hvor man forsyner seg, spiser og snakker sammen med musikk i bakgrunnen. Problemet er at selv om jeg har fjernet alle toastmasterens vitser så blir middagen på hele 55 minutter. I tillegg kommer kaker og dans ect. på slutten av selskapet...

Har noen erfaringer rundt dette. Jubilanten vil gjerne ha med "alt", men med en slik spillelende vil ingen se dette mer en en gang... Kan man klippe en tale eller fjerne noen vers i en sang. (selvfølgelig kan man det, men er det høflig?). Jeg synes ikke spillelengden burde overstige 30 minutter.

Det er også noen av gjestene som reiser seg og forteller vitser som er i overkant "bløte" Jeg ser på de andre kameraene at når poenget kommer så sitter folk og himler med øynene ect. Jeg synes dette er litt gøy, men bør kanskje gjøres noe med da alle skal få en DVD som takkekort?

Noen tanker og ideer? Kan jo fjerne toastmasterens introduksjon og bare kryssklippe fra aplausen fra en taler og gå direkte til neste taler.

2. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Forslag til nedklipping av 60 årslag

Jeg ville først laget en lang versjon som du gir til 60åringen slik at han har et solig minne!
    Deretter ville jeg laget en 10 oppsummering, med små deler av diverse taler og sanger, litt her litt der.. som kan sendes til gjestene i takkekort!

Jeg syns et par minutter med timelapse av at folk går inn, var sabla lenge.. 10 sek holder i massevis dersom du ikke har noe tekst eller interessant lyd opppå!

Håper det var til hjelp

3. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sangene kan du jo gjerne klippe ned litt, men hvis du har en oversiktlig meny på DVD'n, hvor man kan trykke seg frem til ulike innslag fra selskapet, tror jeg ikke de er like nødvendig å fjerne så mye. Du kan jo også dele innslagene inn i kategorier, slik at man for eksempel kan se alle talene etter hverandre. Håper det hjalp litt

Del denne siden