Forum-rangeringer for dummies

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Chandler, 28 Jan 2004.

1. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Dette blir nå diskutert i ledelsen.
    Tror forslaget ditt går igjennom, Bj0rn.

Noen vil også oppleve å få litt lavere rank etter omgjøringen..
    Håper man klarer å leve litt med det 8)

Tom.

2. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    så synd :(

3. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fiksene som ble tatt opp i denne tråden er nå lagt inn. Den aller første posten min med antall poster som trengs for rangeringene er nå håpløst utdatert men blir værende for arkivets skyld :)

4. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jaja...

5. audun1

audun1 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg må vel bare si en ting "WOW" jeg lurte bare på hva dere gjør nå med rangeringen

6. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Rangeringen blir værende men slik at ingen vet hvor mange poster som trengs for å bli oppgradert.

7. audun1

audun1 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    den var ikke dom. men postene spiller egentlig inn bare vi ikke ser hvor mange eller hvor mange vi har postet

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bytt navn på rankene?

Vil heller at rankene skal hete noe innenfor film :p

Som noen har nevnt her tidligere, noe om Kameramann, Assisent, Regissør, osv...

Her høres det bare ut som vi er i militæret

9. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ganske enig der ja.... Ville vært bedre med rank innen kategorien "film".

10. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er faktisk gradene fra Star Trek, så de er filmrelaterte...

11. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Men vi skaper film, vi reiser ikke rundt galaksen og kommanderer hva folk skal gjøre for å holde skipet trygt.

Og det med regissør, kameramann, assistent og slik - høres mer ut som vi er med i et eller annet filmselskap og lage film. Er det ikke hva forumen er for? ;)

Det er min mening det, hehe

12. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Og det skal du få lov til å mene :wink:

Jeg har lagt opp en avstemming om dette på

http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=645#4602

for å sjekke hvor mange som ønsker å bytte ut titlene.

Det er fælt at det skal bli så mye oppstyr som det har blitt over en så liten filleting (ikke rart det er krig her i verden), men vi som står bak Norsk Amatørfilmforum ønsker å etterkomme brukernes ønsker så langt det er mulig.

13. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    syns det hadde hvert fint med en filmrull isteden for de andre greiene som viser hvor høyt rangert du er jeg... fler frames jo høyere rangers, hvis noen skjønte det? =P

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jo sant det - menneske er aldri fornøyde, hehe

15. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi fikk inn to bidrag i anledning "Prosjekt nye rangeringer".
    Etter diskusjon blant admin'ene har vi kommet frem til at vi ikke vil bruke noen av dem.

Ergo så beholder vi rangeringssystemet som det er, men takk for interessen og bidragene.

16. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    *klapp klapp* :D

17. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har en ide til rangeringsproblemet. Dere kan beholde de vanlige rangeringene opp til et visst punkt (vil ikke avgjøre hvilket punkt, men lavere enn commander lissom). Så når en blir f.eks. Lieutenant så er det ikke mulig å få noen høyere status uten videre. Eneste måten å få høyere status da er ved at moderator, eier av forumet eller lignenede utnevner brukeren til først Lieutenant Commander, deretter Commander, Captain og til slut Commodore. Det er pr. i dag 17 som er Lieutenant.

Dette vil føre til at jeg og noen andre blir "degradert" til Lieutenant, men det ser jeg ikke noe problem i.

Hvis dette går igjennom blir det 17+4+5=26 som blir Lieutenant!

Dere som driver denne siden har vel et visst overblikk over hvem som poster mye informativt og bra, og kan utnevne disse til høyere grader dersom dere mener de fortjener det.

På den måten kan man også beholde visningen av antall post, uten at dette kan "utnyttes" i samme grad som før! Samtidig får nye brukere en god ide om hvem som er erfarne, og det blir også gjevt å poste informative poster!

God ide? Eller? :?:

18. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann

Idéen er god, men vi har bestemt oss for å beholde det som det er inntil videre. Men forslaget er notert og vi tar det opp til vurdering hvis vi skal endre på det.

19. stelvis

stelvis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor såkalt "spam" er et stort problem? Jeg har værtfall ikke merket noe til det her. Men har vært inne på forum hvor man quoter tre fire ganger (dvs. tre-fire ruter) inni hverandre for å si enig. Men her? Syns dette er et kjempeforum :D Og hvis noen vil stige i ranking så er jo det demmes "problem" (til en viss grad selvsagt), dette er jo tross alt et "ressursforum", vi skal være venner og hjelpe hverandre... :)

Peace

20. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, jeg mener det ikke er noe særlig problem med spam på dette forumet. Vi hadde en periode tidligere i høst der dette var veldig ille, og det ble tatt opp. Etter det synes jeg det har kommet seg veldig. Selvsagt forekommer det noen poster bullshit og unødvendige poster innimellom, men litt må man forvente og tåle, til og med jeg :D

Tror mye av grunnen til at vi har fått bukt med spamming og statusjaget er fjerningen av antall poster, så synes så absolut at ting bør beholdes slik de er nå.

Del denne siden