Fotograf søkes til langfilm (lavbudsjett)

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av gtf, 10 Apr 2010.

1. gtf

gtf Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vi søker en fotograf til en langfilm som skal spilles inn 1. til 8. august 2010.
    Før innspilling er vi nødt til å sette av en del timer til planlegging da det kommer til å være ekstremt tett tidsskjema under innspillingen.

Innspillingen skal foregå i Østfold, Tyskland og Frankrike.
    Dette er en lavbudsjettproduksjon, men du vil få betalt en liten symbolsk sum i tillegg til en uke gratis ferie (ferie med arbeid :)).
    Vi har også bestemt at som fotograf gjør du deg fortjent til DoP-credit og en profit-sharing avtale.

Dette skal være en thriller/drama, og vi vil ha en så nær film-look det er mulig å få til med et videokamera. I planleggingen vil vi bestemme hva slags kamera vi bør bruke. Dette har også med penger å gjøre.

Alle interesserte kan ta kontakt her, enten ved å svare på innlegget eller sende en privat melding.

Sist redigert: 10 Apr 2010
  2. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Må vi selv betale for reise og opphold til Frankrike/tyskland?
    Når har dere planer om å starte planleggingen? Hvilken klasse filmkamera snakker vi?

3. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette er en lavbudsjettproduksjon, men du vil få betalt en liten symbolsk sum I TILLEG TIL EN UKE GRATIS FERIE (ferie med arbeid ).

4. gtf

gtf Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Takk for at du hjelper til med svarene, Skogslarve. ;O)

Planleggingen har allerede startet, og så fort vi har funnet en fotograf vi vil jobbe med starter planleggingen med å finne ut hvordan dette skal filmes.

Hva slags kamera det er snakk om er litt avhengig av flere ting.
    Om en fotograf har et kamera selv som er bra er det et godt alternativ.
    Jeg har forresten også lagt til at fotografen vil få en avtale om profit-sharing dersom vi får solgt prosjektet (noe som jo er planen, og vi har flere alternative ruter å gå).

Jeg vil gjerne bruke i det minste et Panasonic HVX200 med 35mm adapter om det er mulig. Nå er ikke jeg ekspert på kameraer (årets underdrivelse kanskje), men vet at det finnes et nytt kamera (er det Sony som har det tro?) som visstnok skal være veldig bra. Dette er noe jeg gjerne vil diskutere med fotografen (som for øvrig får en DoP credit for prosjektet).

Det aller viktigste vil bli kameraføring, story, lyd og skuespill.
    Vi vil ha en del visuelle effekter også, men må tenke på budsjettet samtidig.

Del denne siden