Freefly Systems (Gimbals) MŌVI M10

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av HongKaakon, 17 Apr 2013.

1. HongKaakon

HongKaakon Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei dere!
    I de siste ukene å dagene har det vært mye sprell rundt lanseringen av Freefly Systems nye gimbal "MŌVI M10".

Det er en helt utrolig deilig rig med gyro stabilisator som skal kunne erstatte mange av dine nåværende rigger.
    Jeg ble øyeblikkelig oppslukt i hele konseptet å surfet i flere timer på denne riggen.

[video=vimeo;63357898]https://vimeo.com/63357898[/video]

I denne filmen her, forteller Vincent Laforert at denne er perfekt for "indie filmskapere"..
    Det som forundrer meg, er at en oppegående mann som Vincent tror at indie skapere sitter på $15,000 (største pakken).
    Det skal sies at de har laget en mindre versjon, hvor du ikke får med fjernstyring, som kommer på $7,500
    Eneste norske leverandøren er product category - som vil ta 109,000NOK for systemet.
    For meg, og sikkert mange andre, er dette latterlig dyrt.

Jeg poster egentlig denne tråden for å høre om noen av dere har vært borti liknende gimbals?

Jeg ønsker nemlig å investere i et oktocopter sammen med en slik rig.
    Men en så stor investering (for meg ihvertfall), trengs 100% sikkerhet å ingen angring i etterkant.

Takker for svar :)!

Mvh Hong Kaakon

2. Tron-Petter

Tron-Petter Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Freefly Systems (Gimbals) MŌVI M10

Jeg fikk prøvd riggen på en messe, og jeg må ørlig talt si at jeg er ikke særlig imponert egentlig! Du kan bare bruke den til løpe, og konstant bevegelse-shots, for den vipper hvis du står stille + At prisen er utrolig dyr, så det er nok bedre med et tradisjonelt Steadicam. Du får mer for pengene, og du kan bruke det både lettere og i flere situasjoner :)

3. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Freefly Systems (Gimbals) MŌVI M10

Kommer aldri til å kjøpe noe som er så sinnsvakt dyrt. Faen, jeg kan lage 3 langfilmer for summen av den der. :)

Del denne siden