Frossent Blod. Diskusjonspost.

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Ustabil-Kim, 10 Des 2005.

1. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for fine kommentarer =D

Jeg vil nevne noe med lyden.
    Hvis jeg ikke tar feil, så har windows media encoder kjørt en eller annen form for kompressor eller lignende på lyden. Det er masse lyder som egentlig er høyere enn de virker i den encodede versjonen...

Og kyrre, jeg er helt enig, skyttergravscenen med "zombiene" mangler lyd. grunnen til dette er forbanna stressende arbeid før jeg måtte levere filmen. Kommer til å ta meg tid til å jobbe litt ekstra med lyden etter juleferien. Hvis jeg er heldig, så melder vel skolen denne filmen på en haug av festivaler, og da er det nok en del forbedringer som må til først..

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg laster ned nå, men det er en ting jeg ikke skjønner... Du redigerte filmen i Final Cut Pro. Hvorfor i alle dager kodet du ikke filmen til H.264 i stedet for WMV? Det gir kanskje ca. dobbelt så høy kvalitet i forhold til filstørrelse som det WMV gjør... Men jeg gleder meg for det!

EDIT: Denne var virkelig bra... Har ikke så mye å si egentlig. Det med lyden har du jo allerede nevnt... Jeg ville kanskje hatt et litt "bredere" lydbilde med det som foregikk rundt og litt høyere lyder av de skuddene som skjedde nært ham. Det hadde gitt mer effekt synes jeg da.

Det eneste jeg reagerte litt på var hvordan i alle dager de soldatene, som hadde vinteruniformer, kunne bomme på så kort avstand. Det virket litt merkelig for meg. De traff jo til slutt, men at de ikke traff tidligere og klarte og stoppe han virket litt usannsynlig.

3. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er imponert! Dette er nok det beste eg har sett av film her på forumet, til og med bedre enn Ego trip. Hva mer er det å si? Dette var fantastisk!

Har du filmet med 2/3 ccd? Det var så pen, liten dybdeskarphet. Fargekorrigeringen var og av meget tilfredsstillende kvalitet.

Lykke til videre, håper du får den med på noen festivaler, det er den absolutt verdig til! :D

4. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette er så å si den beste amatørfilmen jeg noen gang har sett til noen tider. Helt fantastisk film. Nesten alt fungerte perfekt :D

Men jeg la merke til våpene. De så litt "leketøyaktig" ut. Hadde du fått tak i en ekte mauser eller noe, hadde det blitt supert :)

Skuddlydene i bakgrunnen var også de samme nesten hele tiden. Ble litt irriterene å høre på det..

En annen ting jeg lurer på. Skal dette være under andre verdenskrig?

Denne kan du fint få vist på tv :D

5. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Våpenene er faktisk ekte rifler som man skyter elg og rådyr med, så hvorfor de ser leketøyaktige ut kan jeg ikke forstå =) Pluss at skuddene som avfyres er 100% ekte.

Skuddlydene i bakgrunnen er jo de samme hele tiden fordi han beveger seg stort i løpet av filmen, og "krigen" er ikke langt unna.

Og nei, dette er ikke andre verdenskrig, det er rett og slett bare en fiksjonskrig.

Filmen er skutt på et Sony DSR 300. mer vet jeg ikke =)

Problemet var at jeg hadde dårlig tid på skolen, og jeg klarte faen ikke å finne ut av compressor programmet på maccen =) Så jeg spilte bare filmen ut på dv og så inn igjen hjemme. Mulig kvaliteten ville blitt mye bedre i quicktime ja.

Er det forresten noen som vet om WMV kjører kompressor på lyden?
    det er synd at mye av lyd designet ble ødelagt av den..

Som sagt, det er fiksjon =) spenning... hehe

6. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette var bra! Likte filmen i sin helhet veldig godt=) Og er personlig opptatt av at musikken skal passe til sjanger og scener, og det gjorde det her! Lite dette veldig godt altså!;)

Har noen få ord til deg Ustabil-Kim:
    Måtte du aldri slutte å lage film!;)

7. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er temmelig sikker på at DSR300 er 2/3"CCD, det gir sinnsykt fin dybdeskarphet og dynamisk rekkevidde hvertfall.

8. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har vel ikke så mye annet å legge til her jeg, Gárcia. Det var en alle tiders film! Klipp, lyd, locations, kamera, veldig bra! :wink:

9. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så bra ut dette her, men når jeg prøvde å se filmen ble det helt farge skurrete (hvis du skjønner hva jeg mener?) Jeg så hele filmen forde, og det så ganske bra ut! :D

10. Kyrre

Kyrre Citizen

Unnskyld meg, men hva i all verden er det med den "Ego Trip" fanklubben? Den er for svarte meg ikke så imponerende teknisk lenger, og iallefall ikke historie og regi-messig. Men jeg skal ikke stjele tråden.

11. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Alle har sine favoritter, Kyrre :wink: Sikkert noen som liker Gigli også :p Hehe. Syns Ego Trip var en god film jeg. MEN, tilbake til tråden folkens!

12. Eivind87

Eivind87 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå har ikke jeg så mye mer å tilføye enn det som allerede er sagt.
    Keep up the good work. Dette var bra.

13. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, så igjennom en gang til, og fant noe som var å "kritisere".
    -Det er vinter, hvorfor har ikke hovedpersonen en vinterkamuflasje?
    -Han er en sanitet og blir skutt, hvorfor deinfiserer han ikke såret?
    -Det er krig, hvorfor springer han rett inn på ett åpent område istedenfor å gå rundt?
    -Når han snur seg selv rundt, ser du at han som ligger nede hjelper til..
    -Når hovedpersonen er snudd rundt, ser du han beveger øyene og munnen..

Men alt i alt, genial film :D

14. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare fint det, skal prøve å svare så saklig som mulig =)

det er midt i en krig, snøen kom brått på dem. "angriperne" var bedre forberedt, og kanskje tilogmed i sitt eget lang, og er derfor bedre forberedt. Eller at de norske er forlatt/borte og ikke har mulighet til å få tak i nytt utstyr.

Jeg hadde en pakke med slikt hvitt pulver som han egentlig skulle helle på såret. Han glemte å helle på dette/jeg glemte å fortelle han at det lå i sanitetsveksa. Jeg synes den scenen allerede er for lang, kanskje det er like greit han ikke gjør det?

Hovedideen var egentlig at han skulle være ruset på disse pillene han spiser, og ikke bry seg stort om hvor han gikk eller hva han gjorde. Pluss at han nettopp har møtt på et levende lik. Trur han har andre tanker enn å gjemme seg rett etter det =)

Da han ligger på bakken er han enda ikke helt død. det er det som er hele meningen med filmen, at den siste biten av livet hans flasher foran øynene hans før han før, og at han gjennopplever det uten å være klar over at han egentlig er død. Så han dør ikke før han faller inn i seg selv på slutten av filmen.

Tusen takk for det =D Håper jeg svarte greit på punktene =P

15. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Joda Ustabil-Kim, det gjorde du :)

Med tanke på vinterkamuflasjen, kommer jeg mest sannsynlig til å gjøre samme feilen i Nils Slåtto filmen (hvis den blir noe av), så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg klagde på det :?

Jeg vet rett å slett ikke, men det hadde vært et pluss å fått det hvite pulveret på såret. Mulig du kunne da kuttet ned på resten av scenen.

Ok, da går det ann å forstå litt bedre. Men da må jeg virkelig innrømme at han tar for mange piller.. Han ville falt om død, eller halv-død ekstremt fort hvis man tok så mange smertestillene eller beroligene..

Det ble mer forstålig da ja. Men jeg savner et svar på hvorfor han døde eller ble drept. Var det pga. pillene han tok, tok det for lang tid og personen ville vært mer "ruset" enn det han var.

16. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare en ting jeg glemte å nevne, skuespillet var veldig bra. Milevis over det man vanligvis ser her.

17. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ser ut som jeg har brukt opp servern din kyrre =/ haha..

18. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Okay, la meg korrigere meg sjølv litt:

Frossent blod er MILEVIS bedre enn Ego Trip.

19. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Aaaaaaah, genial film!
    Fargene, skuespillet, klippingen, regien, ALT var genialt.
    Jeg digger måten du klippet eksplosjonen på, helt genialt.
    Det var en ære å få være med på denne produskjonen, Kim.
    Fett å jobbe med noen som kan sine saker! :D

20. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Helvete

Eg hadde gleda meg skikkelig til og se filmen.
    Så funka ikke serveren
    Faen...

Del denne siden