gjøre filen mindre

En tråd i 'Tutorialer' startet av Try DJ brown, 18 Jul 2009.

1. Try DJ brown

Try DJ brown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei har en film jeg skal legge ut på vimeo , mn er for stor , filmen e 3 gb og varer i 14 min på vimeo har jeg maks 1 gb jeg kan legge ut:S
    Noen som vet om et programm hvor jeg kan gjøre filmen ( filen ) mindre + at kvaliteten ikke blir så mye dårligere eller er nesten den samme.

2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Kommer bare på Sorenson Squeeze i farten, men det du bør ende opp med er vertfall en Quicktime fil (.mov) med H.264 codec med oppløsning på 1280x720 pixler, bitrate på 5000 og Mpeg4 (Apple) 192 khz lyd. Da vil du få HD valget på Youtube og Vimeo ;)

3. berg

berg Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    problemet er at filen (sansyneligvis er ukomprimert), jeg har fått 5gb filmer ned til 2mb med Sorenson Squeeze.

hvis det ikke spiller noen rolle om du skal ha HD valget på youtube hjelper det veldig å gjøre biledstørelsen mindre også.

4. Mario

Mario Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg anbefaler MPEG streamclip: http://www.squared5.com/ Gratis, lette å skjønne og fin å bruke. Jeg bruker den mye (bruker også compressor å da) Følg anvisningen til THX på det codecet du skal bruke. Quick time og H.264 er suveren, lite plass og kvaliteten beholdes.

5. Try DJ brown

Try DJ brown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for svar! mn det Squared 5 funker altså til og gjøre filen mindre og samme kvalitet vis jeg tok med de settningsene han THX sa?

Del denne siden