glass av sukker?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av JackieChan, 26 Jan 2004.

1. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    må bruke blank sirup også, hvis ikke får man bare karamell!

2. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    finnes det andre plasser en apoteket å kjøpe gips :?: noen ideer :?:

(PS: trenger svar fort! :!: )

3. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  4. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja,nå har jeg en 1 kg med gips(kjøpte det på panduro hobby:http://www.pandurohobby.no/menu/MenuServlet)nå skal jeg løse hvordan jeg får støpt det.tenker på gips utapå flaska ,modellkitt inni,skal la bunnen på gipsen være åpen for å dra ut flaska blir sikkert bra :D (skal se om jeg får lagt inn noen bilder)

(ps!!hvor mye er 1 measure of water etc.?? :idea: :wink: )

5. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Å få mekket forma er nok den enkleste delen. Det er når du skal håndtere det glodvarme sukkeret/sirupen og få alt til å ligge jevnt med formen det blir krevende. Du må legge ut bilder hvis du får det til ;)

1 measure står vel for 1 del, hvis jeg ikke tar helt feil. Da varierer oppskriften alt etter hvor stort glass du skal lage ;)

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, gjerne. :)

7. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vi skal gjøre det idag.hansker er en av de tingene vi må ha.skal se om vi får filma mesteparten+da vi slenger den inni noe :twisted: 8) bilder kommer og.har tenkt p ådesignen i 2 dager ,tegnet og testet litt.hvis du har planer om å slenge den i hode på noen,må du ha en form for beskyttelse :mrgreen: på hodet+en parykk utapå.gleder meg :D :wink:

8. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    gipsen må jaggu stå lenge!! 8O :!: har latt den stå i 2 dager ,er fortsatt ikke tørr!! :evil:

9. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    What?!
    Vanlig gips størkner normalt etter 20-40 minutt, alt etter mengden. Hva slags gips bruker du?

10. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vi bruker alabastergips,i en 1,5 liters flaske.med en tuborg ølflaske inni fylte vi med gips.men nå er den tørr,har tenkt å fylle den imorgen med sukkeret etter skolen.så får vi se(den har noen sprekker men,de er ikke så store. :lol: )

11. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvordan får dere det til å bli hulrom inni, slik som på ei flaske, tror det vil gjøre ganske vondt å bli slått i hodet av 1,5 l stivna sukker og sirupp :cry:

12. Henriken

Henriken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Toby, det jeg tror de gjør er å fylle en vanlig flaske med f.eks gips, la det størkne og få gipsen ut av flasken, f,eks ved å sage av bunnen, knuse flasken el.
    Da har man en massiv gipsform.
    Så heller man sukkersirupen over gipsavstøpningen, unntatt bunnen, la det størkne, fjerner gipsformen, lager og fester bunnen på en eller annen måte(med smeltet sukker f.eks.)
    Tror jeg. :wink:

13. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjønte det, men vil det ikke bli vanskelig å unngå at sukkeret sklir ned fra flaska, eller er det så seigt at det størkner før?

14. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    henriken,du har skjønt det! :wink: .men vi skal smøre forma litt før vi fyller i røra(vi lager en video :wink: :p ).for å få "innsiden"av flaska kan du ha i modellleire,fimo(den størkner i ovnen)så bare knuser du flaska.egentlig kan du bruker en litt modifisert 1.0 ltr brusflaske,tette den,ogha den i røra. :lol: (skjønte dere den??eller ble litt vanskelig :? )

15. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    gipsen sprakk 8O :cry: :cry: :evil: :

(får ikke til å sette inn bilde :x )

16. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Finn bildet og last opp her: http://imageshack.us så tar du direkte adressen til bilde og limer inn mellom [​IMG].

Altså: [​IMG]

17. Henriken

Henriken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Flott, grublet for noen måneder siden på hvordan jeg kunne lage en flaskeform og kom frem til det jeg skrev over. :wink:
    Hvor mye sprakk gipsen?
    Kan du ikke bare gipse gipsen eller noe?

18. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

så mye sprakk gipsen(litt vanskelig å se kansje?).en sprekk hele veien oppover.så nå skal jeg bruke trolldeig :p :wink: trenger bare å finne en plastbeholder(eller glass)å lage røra :roll: 8)

gidder ikke å gjøre noe mer med den.så hvis den ikke er hel,eller ikke brukbar,må den si hei til søppelbøtta :twisted:

vokteren,tusen takk :D

19. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg fant dette da jeg googla litt

To achieve the see through glass affect use liquid glucose instead of golden syrup. It still has the same properties just that it is clear.

hva det enn nå er har jeg ikke peiling på...

20. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    tror det betyr at du får "klart"glass hvis du bruker liquid glucose(flytende glukose)isteden for brunt glass. :p (takk til engelsklæreren min)

jeg skal ha en brun flaske når jeg skal lage tortuga.......tror ikke de hadde så mye klare øl-flasker på 1800-tallet(så på behind the scenes på pirates 2,der brukte de en slags flaske av gummi. 8) )

som jeg sa,gipsen gikk rett i søppelet(vet ikke helt hvor den er,siden vi har flytta)

neste helg lager vi en i trolldeig.håper på at det funker. :D

Del denne siden