GoPro og mic. Hvilke mic.?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Ole Jørgen, 24 Aug 2014.

1. Ole Jørgen

Ole Jørgen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, jeg har et GoPro Hero 3 +.

Valg av mic. til gopro:

Jeg har lurt på å montere en liten mic. på kameraet. Tenkte å kjøpe en sånn mic overgang som fotovideo.no selger, og trenger nå hjelp til valg av mic. Jeg bruker det kun montert på headstrap så det må være en liten mic. som helst tåler litt juling og fukt, og kort ledning. Skal ikke filme under vann, men bruker det når jeg går i skogen i all slags vær, mens jeg er på jakt. Vil ha løsningen så lett og smidig som mulig. Skal ta opp lyd fra stemmen min og kanskje helst litt lyder rundt meg, som f.eks. fugler osv. Noen som har tips til en mic dem trur passer mine ønsker?

-kort ledning
    -tåler litt juling/fukt(regn, dugg, snø)
    -lav vekt
    -liten størrelse

Håper på svar.

På forhånd takk :)

2. Petter Paulsen

Petter Paulsen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    10
    GoPro er ikke noe spesielt robust uten hard-casen. Den kan du ikke bruke dersom du skal koble til ekstern mikrofon. Kan alltid konfigurere casen. Men kameraet blir likevel utsattt. Personlig ville jeg heller gått for en ekstern lydopptaker. Kanskje noe her kan passe deg? http://www.4sound.no/studio/opptakere Da slipper du kabler, slipper å utsette kameraet for fare, og kan og spille inn kommentar-spor senere med god kvalitet uten å måtte ta opp video i tillegg..

Del denne siden