Green-Screen og Avansert Keying [SVAR]

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Unknown, 22 Jun 2006.

1. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    er det noen som har et eksempel..eller har noen gang klart det med after effects?

2. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg ikke ute efer og lave en flame warm ,men det du sa var att det ikje har
    med anre ord vanvitig merkverdigt att et studio da gjærne bruke 3d studio max + plugins for 50 tusener af kroner x 20 licencer - når de, liksågot, kunne brugt blender og gimp etc osv osv.

Men helt samd i deg, når det gjelde at de har utroli myjke og si vem som siter ve rore. noen laver de dejligste midags talernke måltids av de enkleste inngrediens'.

for å får jeg lov till og komen tere An Alephants Dream, da deenne først er nemnt. ja, de er imponerene hva de har fåt til, serli me tanke på, hvor meget gegrensed med etid som dem hade til tidsposijon. Men gi meg noe ekte, et tre, en fuggel å jeg skal bedøme softvare kvaliteten.

Karacter animatsjonen var efter minn mening nokså flad og mekaniske. dtete har kannskje mere med hvem, der siter ved roret. men kannske verktyge i Blender og dets mølig hedtr kannskej nå vile gjulpet brukerne mere lit bedre!
    -----------------

Får og returne til topix,.. - ofte !"hive -"kasste mann på flere bluscreen effecter oppå hinanden, alså fler instances av et plugin/effect. å key-e fler røk-smog støve å så glass (briler winglasse bil rute fiske bolle (gerne med en kat såm prøve og fange fisken!)), hår spinndel vev halveis jenomsikktige klede/klær textiler, flamer vand og andre halveis jenmsikktige artikkler - de er nul probleme i progs som after fx. kreve lit arbeid å man må vite selvskt ka mann gjør :)

se, fo ex her, e ca 3:40 udover i klippe: http://www.seriousmagic.com/media/ULTRA_2_Final_640_519kbs.wmv

EDIT: i proucsjoner ala hollywood så er svært my post productions/ kombineret post produksjon og in camera effects. gøres røg/flame -ting i 3d space kan de se meget realistisk ut. derimot, leges de på oppå, som et 2d layer til slut, ser det ofte fake ut, ja, og netop: 2 dimentionalt!

3. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg ikke ute efer og lave en flame warm ,men det du sa var att det ikje har
    med anre ord vanvitig merkverdigt att et studio da gjærne bruke 3d studio max + plugins for 50 tusener af kroner x 20 licencer - når de, liksågot, kunne brugt blender og gimp etc osv osv.

Men helt samd i deg, når det gjelde at de har utroli myjke og si vem som siter ve rore. noen laver de dejligste midags talernke måltids av de enkleste inngrediens'.

for å får jeg lov till og komen tere An Alephants Dream, da deenne først er nemnt. ja, de er imponerene hva de har fåt til, serli me tanke på, hvor meget gegrensed med etid som dem hade til tidsposijon. Men gi meg noe ekte, et tre, en fuggel å jeg skal bedøme softvare kvaliteten.

Karacter animatsjonen var efter minn mening nokså flad og mekaniske. dtete har kannskje mere med hvem, der siter ved roret. men kannske verktyge i Blender og dets mølig hedtr kannskej nå vile gjulpet brukerne mere lit bedre!
    -----------------

Får og returne til topix,.. - ofte !"hive -"kasste mann på flere bluscreen effecter oppå hinanden, alså fler instances av et plugin/effect. å key-e fler røk-smog støve å så glass (briler winglasse bil rute fiske bolle (gerne med en kat såm prøve og fange fisken!)), hår spinndel vev halveis jenomsikktige klede/klær textiler, flamer vand og andre halveis jenmsikktige artikkler - de er nul probleme i progs som after fx. kreve lit arbeid å man må vite selvskt ka mann gjør :)

se, fo ex her, e ca 3:40 udover i klippe: http://www.seriousmagic.com/media/ULTRA_2_Final_640_519kbs.wmv

EDIT: i proucsjoner ala hollywood så er svært my post productions/ kombineret post produksjon og in camera effects. gøres røg/flame -ting i 3d space kan de se meget realistisk ut. derimot, leges de på oppå, som et 2d layer til slut, ser det ofte fake ut, ja, og netop: 2 dimentionalt!

4. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den videoen har sjølvsagt ingenting med After Effects å gjere. Ultra 2 frå Serious Magic er eit program spesielt for keying, og skal vere veldig bra. Curt Wrigley meiner det gjer ein betre jobb enn AE med Keylight, med tanke på kor lett og raskt det er.

5. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den videoen har sjølvsagt ingenting med After Effects å gjere. Ultra 2 frå Serious Magic er eit program spesielt for keying, og skal vere veldig bra. Curt Wrigley meiner det gjer ein betre jobb enn AE med Keylight, med tanke på kor lett og raskt det er.

6. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, beklager glemte vist og på peke at de ikje var AE

7. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, beklager glemte vist og på peke at de ikje var AE

8. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg fant ut hvordan de gjor det..tror jeg..

de bruke en slags Blend mode for røyken. ikke keying

9. Snikende_Ullteppe

Snikende_Ullteppe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tok sin tid hvertfall :D

Ang. striden om programmene her, mr. Studios something, hvis Lightwave er så underlegent de andre, hvorfor ble dette brukt i produksjonen av 300??

10. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    siden denne tråden allerede er inne på greenscreen snakket så må jeg spørre om en ting.
    var på settet her om dagen og fotografen og noen andre pratet om en slags "lysdiode" ellerno som sender et lys mot et grått teppe, som igjen sender en grønn farge tilbake til videokameraet, slik at det blir like grønt hele tiden og det ikke har noen betydning hvor du filmer fra, så lenge teppet er i bildet vil der teppet er bli grønt.

noen som har hørt om dette?

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Ja, jeg har brukt det selv, det funker som faen. Det er en ring med grønt eller blått lys rundt kameralinsa som lyser mot en spesiallaget grå "rullgardin" som man kan ta med seg hvor som helst. Man bør lyse den opp bra for at den skal funke, men den funker bra i dagslys. Med dette koblet til så ser det bare ut som den grå rullegardina den faktisk er, men når man ser på skjermen på kamera så er det helt jevnt grønt eller blått.

12. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jepp. Har hørt om dette, og det for en go stund siden.
    Du tenker sikert på Chromaflex/Chromatte, du tenker sikert på
    *reflecmedia
    *Chromaflex

Jeg vet så lite om Lightwave, der findes så lite info om de.
    Kanskje er det like bra dom mange andre 3d spftware. I donno.

Kan noen ambefale noen net sider med goe resources vad gjelder Lightwave tutorials forums galleries etc?

Det fines tonnevis av slikt får 3Ds Max. har intryk af, at bare det alene, er en liten bakdel med Lightwave?

13. Snikende_Ullteppe

Snikende_Ullteppe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    3Ds Max er enklere å sette seg inn i, derfor begynner de fleste der. Derfor er det også naturlig nok flest tutorials om det programmet, for at folk skal kunne lære seg det fortere.

14. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ekksplotsjon Bang Studios: Sjekk ut LightWave Main Menu... Ellers kan jeg anbefale bøkene av Dan Ablan, og øvrige bøker du får kjøpt hos Bokkilden.no..

Kurv Studios har noe DVD-training-greier til LightWave as well.

Forumet hos NewTek er også kjekt å være innom i blandt.

15. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan keyer jeg hår i After effects, det er så vansklig :S

16. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  17. Jokiz

Jokiz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Skaff deg en plugin til AE kalt Keylight. Gjør alt mye lettere :D Tror den er innebygd i AE 7.0 Pro.

18. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har det men aldri prøvd det, sinnsykt bra!!

finnes det noen andre metoder for bra kying?

19. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Adobe Ultra 2 (tidlegare Serious Magic) skal vere veldig bra, les t.d. her. Det koster dog ein del, og kan berre brukast til keying.

20. Unknown

Unknown Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Key light til After effects er bedre syns jeg.

Del denne siden