Høy bråkete fest-musikk-effekt

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Storliboy, 22 Okt 2009.

1. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    På den filmen jeg lager nå er det en utescene hvor vi hører høy party-musikk fra et innested, musikken er lagt på i ettertid og jeg lurer på hva slags lydeffekter jeg skal legge til slik at det høres ut som om musikken kommer fra huset og ikke at det høres så godt at sangen er lagt på i ettertid.

Programmet jeg bruker er Sony Vegas 9, platinum.

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Den lyden som bærer best gjennom vegger er bassen. Derfor vil du kunne få en ganske realistisk slik lyd ved å fjerne alt som er over en viss frekvens. Det må du prøve deg fram til, men kanskje 1500 Hz. Du kan også legge på et kort ekko for å skape effekten av at lyden rikosjetteres i veggene der det spilles, noe som gjør at det vil bli mer rumling for de som hører den utenifra og en mye utydeligere musikk, som det jo gjerne er.

3. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tusen takk for tipset, rådet hjalp meg faktisk veldig mye :) Takker :)

4. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt enklere forlart, fjern mesteparten av diskanten, dette kan gjøres med en effekt som heter EQ(equalizer)

5. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg får takke for dene setningen, det er et svar jeg trenkte til en film manus jeg har jobbet med i år å dager.
    men har hele tiden lurt på hvordan jeg skal få til efekten i en scene.
    Kanskje jeg kommer i gang å skriver manuset ferdig:D

6. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvordan i all verden klarte du å få skrivesperre i en manusprosess fordi du ikke viste hvordan du lagde en lydeffekt i etterarbeid?

Jeg pleier skjeldent å blande meg inn her på forumet, men jeg ble nødt å spørre nå =)

7. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Alså, det var ikke akurat der som skapte skrive sperra:p
    Men det var det andre manuset jeg skrev, eller begynnte å skrive er vel riktig å si...
    men alså, det er en av mange spørsmål som har plaget meg under skrivinga av manuset.
    manuset er på rundt 60 sider, å er akurat kommet til hovet problemet.
    Men jeg fant ut at jeg skrinleger alle planene med det manuset til jeg har fåt mer erfaring.
    jeg er 15 år å har ingen utandelse, det eneste jeg kan er det jeg har lært av meg sjøl under filminga av mange kortfilmer.
    å det jeg har lest meg frem til i bøker, men det står liksom kun om det samme i alle bøker:p
    men skrive sperra fikk jeg etter at jeg hadde sotte å skreve på manuset i 3 uker.
    det stoppet liksom opp, kreativiteten på den hitorien forsvant liksom bare.

Del denne siden