Haiketur til Afrika uten penger...

En tråd i 'Reklame !' startet av mrbull, 25 Jun 2008.

1. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    15.august skal meg og en kompis prøve å komme oss til Afrika uten å ha med penger til hverken reise eller mat. Vi har en og en halv måned på oss, og kun tommelen, gitaren og blyanten som hjelpemiddel. Planen er å skaffe sponsorer som gir støtte til Plan fadder per kilometer vi haiker, slik at vi både får en fantastisk reise, men også gjør noe konstruktivt i samme slengen.

Vi har planer om å ha med oss videokamera og filme så mye som mulig. Vi har et selskap som skal redigere for oss, en komponist som skal lage musikken, og meg som skal lage animasjoner til dokumentaren. Noen tv-stasjoner har sagt seg interessert, så morsomt om dette blir en deal. Hvis ikke, havner den sikkert på forskjellige festivaler. ;)

Hva synes dere om prosjektet?

Dere kan lese mer på http://gratistur.com

2. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med mat og vann?

3. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Virker som et kult prosjekt :)
    Håper dere får filmet masse og at dere får sendt det på TV!

Stå på :!:

4. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mat og vann fikser vi ved å spille og tegne på gata. Eller tigge av forbipasserende/butikker. :D

5. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men skal ikke pengene gå til fattige? Eller skal dere bare skaffe sponsorer osv?

6. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Artig prosjekt. Dokumentarer er mer enn ofte kjedelige, men jeg har litt sansen for slike utforskende dokumentarer hvor filmskaperne bruker seg selv og bare la ting stå til og tar ting som det kommer. Hvis dere er kule personligheter, så kan dette bli riktig moro. Hvis dere er kjedelige tørre mennesker som aldri snakker tull og ikke ser humoren i alt rundt dere, så kan det bli en dokumentarisk reise inn i tragedien.

7. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kul ide, har tenkt på det samme selv men er for dass til og iverksette noe sånt. Filmen blir selvfølgelig kulest hvis dere ender opp i en hel hau med trøbbel.

8. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha, den var god.

9. Arne Undheim

Arne Undheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takktakk :)

10. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høh?

11. MrJonez

MrJonez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    CLASSIFIED

Hørtes ut som en særdeles artig prosjekt - som i tillegg har stor nyte. Skulle gjerne blitt med selv! Enig med Wang at dere må huske å gjøre dokumentaren litt morsom også, så den ikke innhyller seg selv inn i kjedelig alvor.

Men, kan dere avsløre hvilket TV-selskap dere skal jobbe for?

12. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Mener jeg så en stund tilbake at en norsk fyr på tv som haiket til Kina, dette var en serie om jeg ikke husker feil og kjekt å se på for det skjedde hele tiden noe nytt, så konseptet er brukbart det.

13. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nils og Ronny prøvde seg jo på noe sånn, men da reiste de gjennom hele Irland! De ble jo interjuva på lokale radioer, og folk kom og ga de husly og mat, de ble jo faktisk "kjente" på noen steder :lol:

Dette prosjektet høres sinnsykt kult ut! Ønsker dere vel og lykke på reisen :wink:

14. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Lykke til på turen! Høres utrolig spennende ut! Men skulle hatt med dere to kameramenn og en lydmann som allerede hadde pengene. Mistenker at det ville økt kvaliteten en del. Men skal ikke si noe enda, får først vente og se. Igjen, lykke til! Blir spennende å se.

15. Mario

Mario Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denna haikenturen tror jeg blir veldig bra.. Gleder meg til å se hvor bra dere kommer til å gjøre det, mrbull.

16. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lykke til på turen! Gleder meg veldig til å se det ferdige resultatet, hvis filmen blir noe av =) Husk å ta med en del batterier til kameraet ;)

17. IsAma

IsAma Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Åh, så spennende! Kan bli supert det vel?
    Lykke til :D

18. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror egentlig dette ville være en god ide og

19. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tusen takk! Jeg tror nok ikke det kommer til å en direkte kjedelig film (jeg vil kalle det en reiseskildring). Vi drar jo tross alt til Afrika uten penger. Det det sånn kjedelige personer gjør? Hehe. Nei, vi har store planer om å bli kjent med alt og alle, leve fra hånd til munn og hoppe fra fremmede til fremmedes venner og til nye fremmede igjen. ;)

Dette er først og fremst en opplevelsestur for oss begge. Vi mener det fint skal gå an å komme seg rundt i verden uten penger og fancy ting. Dokumentaren kommer som et resultat av hva vi opplever (dette betyr ikke at den skal bli nedprioritert).

Derfor har vi ikke med oss et filmteam. Da ville vi ikke laget en "reiseskildring", men heller en dokumentar. Og for de som har studert media, så er som oftest en dokumentar politisk der skaperen har en hensikt osv. Dette er bare vår historie om hvordan alt gikk ;)

Jeg kan ikke røpe noe om hvor dokumentaren blir vist, siden ingenting er sikkert enda. Du får heller vente å se. Evt. lese på gratistur.com ;)

20. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Leve av hånd og munn kan være lønnsomt men kanskje en smule risikabelt i Afrika med tanke på kjønnsykdommer? Neida.

Veldig spennende prosjekt dette her, gleder meg til å se mer. Som sagt tidligere, hvis dere er spenstige folk som ikke er for seriøse kan dette bli skikkelig moro. Hvor mye utstyr skal dere ha med dere?
    Lykke til!

Del denne siden