Har du laga noen dvd/cd cover?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av mrbull, 14 Des 2005.

1. Krutt-kim

Krutt-kim Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  2. Toadii

Toadii Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Bra dette! Men jeg synes det var litt vanskelig å lese den skrifta på fremsiden og den på siden!
    :roll:

3. janus

janus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  4. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg må bare kommentere at jeg synes det coveret til "Slaget ved Østre Æra" var svært stilfult, flott og vakkert. Likte det veldig godt :)

5. janus

janus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for det. Hyggelig å høre :D

6. MrC

MrC Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    DVD cover

Hei
    Her er et cover jeg har laget, vel ikke et ferdig cover men mer en template.

Kommentarer mottas med takk. Bildet er nedskalert 50 % så kvaliteten er litt redusert

http://freefilehosting.net/bin/?id=pdH3kqva

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her var det lenge siden det har skjedd noe.

Et screenshot av hvordan coveret ser ut. Ble ferdig med det nå nettopp, og blir sendt til trykkeriet nå i natt, som blir trykket i morgen i Trondheim.

Kan fortelle litt om produksjonen. Oppsettingen av "Annie" er en av mange teater/musikal-oppsettinger avgangsklassene ved Rennebu Ungdomsskole har som en del av pensum i musikk som er gjort de siste fem årene.

Dette var en flerkameraproduksjon, fem kamera, regi-kontroll satt opp for anledningen med monitorer, bildemiks og DVCAM opptaker. Noe etterarbeid nå i disse dager samt noe ekstramateriale som skal klippes nå i morgen antakeligvis. På ca. en uke er DVD-produksjonen gjort. Ny rekord!

Enjoy :)

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Likte coveret - bortsett fra jenta på forsiden. Klippet rundt henne var unøyaktig, syns jeg - også passet bildet ikke godt med bakgrunnen pga fargen. Enten bør det være hel firkant-bilde, eller kanskje det hadde vært bedre om du gjorde henne om til kun lys og mørk brun (uten noen andre farge). Samme med det lille "ikonet-bildet" oppe midten. Hadde sett best ut som brun eller svart.

Ellers fin og stilfull.

9. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sygna Minnevideo Covere!

På slutten av skoleåret 2006 laget Martin alias Mario og jeg minnevideo for Sygna Vgs. Vi filmet alt med et Canon XM1 kamera og redigerte i Adobe Premiere Pro. Resultatet ble veldig pent, og vi tjente ca. 15 000 kroner til misjonsprosjektet skolen hadde.
    I den forbindelse laget vi jo selvfølgelig DVD-covere! Her er slik de så ut:

10. Thonhaugen

Thonhaugen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    CD-cover (oppgave i mediedesign):
    Forside
    Bakside

Karakter: 6-

:lol:

11. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ser den. Men når det er lagt inn bare så og så mange timer i budsjettet bruker jeg ikke et sekund mere, når det er andre ting som heller ikke er særlig prioritert i etterarbeide :) Jeg ser det nå i ettertid at jeg kunne dratt over kantene på føttene og skjørtet med burn tool for å få mer dybde/skygge som gjør at det ikke blir så flatt. :) Men hva var unøyaktig klipt rundt henne? >_O

Omslaget ser bedre ut på papiret enn på skjermen, for å si det sånn :)

12. joakim192

joakim192 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Sygna Minnevideo Covere!

Det er litt motsigende når det står CD 1/2 og med DVD-logoen der..

13. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Var nok litt for trøtt igår. Jeg syntes at jeg så en del "originale" bakgrunnen på kanten av henne, men det kan jeg ikke se nå. Kanskje det var den sterke kontrast/skygge bak henne som lurte meg. Kanskje det hadde vært bedre om du satt "Mask Feather" på 2-3 pixels (for å ikke få skarpt skille mellom henne og brune bakgrunnen).

Han mente nok Disc 1 og Disc 2 ;)

edit:
    Aha, skjønner. Trodde at det ble gjort på Photoshop ;)

14. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når jeg klipte henne ut fra bakgrunnen brukte jeg pen tool, lagde en markering, satte feather til 2-3px og sletta bakgrunnen. Når dette er nedskalert x antall ganger i InDesign vises det ikke på skjerm, men på print vises det en mykere overgang.

15. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg og synes overgangen ble "hard" i forholdet jenta/bakgrunn.

Men det jeg "reagerer" mer på er fonten du benytter på brødteksten her... For å være helt ærlig så synes jeg ikke den funker overhodet...

Logoen (Annie) på forsiden er flott!

16. Thonhaugen

Thonhaugen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må si meg enig der. Ville satset på en antikvafont, ihvertfall en med seriffer.

17. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Sygna Minnevideo Covere!

Hehe. Veit det. Men det oppdaget vi ikke før ETTER vi hadde trykt opp 1000 eksemplarer av de.. Litt kjedelig, meeeen.. Folk flest tenker ikke på sånnt. :)

18. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Holder på med DVD cover til Wise Ass, en slags teit parodi på Jackass. Siden DVDen er av ingen verdi kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil på coveret og derfor prøve ut masse vissvass. Men, hva slags info på baksiden bør jeg fylle inn. Sånn bortsett fra hva som er på DVD og hva i svarte Wise Ass egentlig er, hva annet er brukbart å slenge på for at DVD-coveret skal føles som et skikkelig DVD-cover.

19. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For at det skal "føles som" en skikkelig DVD bør du vurdere hvor mange screenshots fra filmen du har på baksiden... Og velge fargepaletten med omhu - nå tar jeg utgangspunkt i at dette skulle vært en "skikkelig DVD" som du vil ha det til å virke som - jeg hadde aldri i verden falt pladask for forsiden! Den er jo det som skal selge hele coveret/innholdet - vinn eller forsvinn...

Fyren på forsiden kunne godt vært i sånn rødfarge, men da må du gjøre det skikkelig gjennomført med helt sort bakgrunn, eller omgivelser som skriver "vi er i samme stil som denne kisen" med kontrastfulle farger (sorthvitt..)
    Men helt ærlig, syns jeg ikke fyren er fin at all når han er rød OG invertert.

Baksiden kan du prøve å ha så nøytral som mulig, men samtidig ha samme stil som forsiden - og husk sånn boks med informasjon om lyd, bilde, språk, whatever slik du har på filmer du kjøper over disk/nett. Det er også en vinn/forsvinn-faktor som er veldig viktig, og omtrent er et varemerke for en eventuell kunde om dette er seriøse greier eller bare dritt og tull.

20. steffenz

steffenz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har en hel haug jeg har laget, men finner selvfølgelig ingen av dem.
    Men jeg antar jeg kan vise til det noe av det seneste. Lager på en avslutningsdvd for tiende klassen jeg gikk i. Den skal opp til trykk hos Polyvox snart. Støpes og hele driten, blir fett ;)
    Anyway, beklager at det står Copyright på den. Brukte den på en annen nettside, og finner ikke igjen "originalen". Så snart jeg finner den, skal jeg endre bildet. Ser passet dumt ut.
    Slik skal DVD platen se ut.

Og her er coveret.

Hva synes dere? Har enda muligheten til å endre på ting.
    Vurderte å ha en sliken "Vi snakker norsk" på :p
    [/img]

Del denne siden