HASTER - Final Cut vil ikke kjøre ut referanse-fil

En tråd i 'Programvare' startet av kaz, 15 Mar 2011.

1. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sitter med et multiclip-prosjekt som jeg må ha ut på DVD. Planen var å sende prosjektet (som for øvrig er på rundt 2,5 timer) til Compressor og bruke preset'en for DVD Best Quality 150 min.

Etter å ha plukket ut en liten del av sekvensen for å teste eksporteringen, viser det seg at compressor kun ender i FAILED, uansett hva jeg vil eksportere i. Backup-planen er å eksportere en referanse-fil fra Final Cut og ta denne filen inn i compressor.

Men Final Cut vil ikke la meg lagre en referanse-fil. Selv om jeg IKKE huker av på «Make Movie Self-Contained», eksporterer Final Cut en self-contained fil. Jeg har passet på at alt er rendret og klart.

Jeg vil helst unngå å bruke en referanse-fil som er self-contained, da dette tar opp ENORMT med plass og gjør arbeidet tregt. Noen som har noen løsning? Det haster veldig!

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: HASTER - Final Cut vil ikke kjøre ut referanse-fil

MPEG2 konvertering går raskere fra en "self-contained" fil enn fra FCP prosjekt. Og eksport fra FCP til en "self-contained" fil vil ta tid, ingen tvil om det - men du er nok best tjent med å bare gjøre det som faktisk fungerer i dette tilfellet.

3. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Okei, da gjør jeg det. Takk skal du ha

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vel bekomme.

Feilsøking av slike feil kan du ta når du er ferdig med dette prosjektet og kan ta deg tid til det. Å ta den "nest beste" løsningen kan i enkelte tilfeller, som her, være den eneste løsningen i kampens hete.

Del denne siden