himmelen i fast motion,mannen i normal?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av JokkeProductions, 17 Aug 2008.

1. JokkeProductions

JokkeProductions Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=PSff2pm-MBI&;feature=user[/ame] på 1.22 .. hvordan effekt må jeg bruke for å få det slik?
    mannen er i "vanlig" motion,og himmelen går i fast motion..

takk for svar! bruker vegas.

2. AlexanderOdegaard

AlexanderOdegaard Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: himmelen i fast motion,mannen i normal?

De har nok mest sannsynlig filmet det to ganger, en gang uten mannen som hopper rundt, og en gang med mannen uten aa flytte paa kameraet. De har da lagt begge klippene oppaa hverandre, for saa aa klippe ut kun mannen naar han hopper, og speeda opp det vanlige klippet med skyene for aa faa det til aa gaa fortere! Det tar litt tid, men det ser sinnsykt kult ut. Det gaar sikkert ann paa andre maater, men det er vel denne maaten som er den vanligste. De kunne ogsaa brukt greenscreen, men det hadde vert utrolig vanskelig paa et lite budsjett.

3. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

I Vegas er nok dette en tøff nøtt! Kanskje du kun ha klart det om du filmet hoppet mot himmelen, og himmelen var overeksponert, altså fryktelig lys, For så å filme en "background" plate av himmelen som du la under hoppe klippet. Om du så lekte med blendmode på det øversteklippet og satte opp farten på backgroundplate'n så kanskje...

Det beste hadde nok vært å gjort dette i after effects.

S.

4. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Så vidt jeg vet har videocopilot.net en DVD som heter "Real Clouds" hvor du da har filmer av skyer som beveger seg (etter reklamen å dømme). De har også en tutorial om hvordan man bytter ut himmelen med disse skyene. Så alternativt kunne jo det være en løsning. Altså å legge på en falsk himmel. Deres tutorialer setter fokus på After Effects. Men det lar seg gjøre i mitt hode, hvert fall.

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

I Skjegg i Svart/hvitt har jeg gjort dette på et par klipp. Men brukte bare en enkelt maske i Premiere, siden jeg kan diddly squat om AE. Funker greit, selv om man tydelig ser maska om man vet at den er der; i alle fall på klippet hvor det stikker trær opp i himmelen, men det er mest fordi det blåser så kraftig.

6. DJMartin

DJMartin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det er ikke særlig mye bevegelse i skyene der hvor han hopper, så trolig har de bare latt kamera stå en stund. Laget en enkel mask på klippet over med personen og lagt time-lapse videoen bak. Og hvis skyene hadde beveget seg bak kunne man bare ha kombinert dette med en enkel luma key.

7. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Jeg ville skutt mannen på greenscreen. Det behøver ikke å være så forferdelig dyrt, alt du trenger er et stort grønt laken og noen arbeidslamper. Lyssett greenscreen'en så jevnt som mulig, hold en avstand på minst 3 meter mellom greenscreen og mannen og kjør på. Det er litt knot med lyssetting, men hvis du eksperimenterer så for du det nok til etter hvert.

Når du skyter himmel-scenen så ta og mål høyden fra kamera til bakken, og også vinkelen, sånn at du kan filme i samme høyde og vinkel når du filmer mannen. Da vil det se mye mer realistisk ut.

8. JokkeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

jeg er ikke så god i redigering å lyssetting og alt dette,å vil helst gjøre det på en måte at jeg slipper fysiske effekter,altså kunn bruke kamera possisioner og enkel redigering.

9. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja bare å split-screene. Film skyene en halvtimes tid og speed opp, la kamera stå helt rolig på stativ.

Ikke glem at en helt blå himmel er en god blue screen dersom mannen skal være rett foran skyene.

10. JokkeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

hvordan splitter jeg screen? finner ikke ut:p

11. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er vell bare å legge begge klippene oppå hverandre, så ta en mask på det øverste klippet uansett sted, så ser du det andre klippet kommer hvor du masket vekk på det første.. Kanskje litt dårlig formulert. Prøv deg frem, så klarer du det. Det gjelder å matche dem så godt som muligt og. Bruke litt feather kanskje..

Unødvendig å quote overliggende innlegg..

12. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    filme mannen på en greenscreen, filme himmelen, få himmelen i fort-film, klippe vekk det grønne på klippet med mannen, sette mannen på himmel-klippet.

Er vel ikke vanskeligere en det?
    men fikk ikke sett videoen, "invalid parametres", det jeg sa burde funke med mindre han beveger seg. (sorry for å svare uten å ha sett filmen, men den kom ikke opp : s )

Del denne siden