Hjelp med 7d dårlig resultat.

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av aok, 2 Apr 2011.

1. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hallo,

Skulle gjøre noen opptak med 7d´n i stad og brukte 50mm 1.8, tok det inn på pc´n og resultatene ble forferdelige, ekstremt kornete. Noen som vet hva som kan være galt?
    Det har ikke hvert sånn før.

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hjelp med 7d dårlig resultat.

Kan du utdype mer? Hvilke lysforhold var det? Hvilken iso brukte du under opptak?

3. WeedLion

WeedLion Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det er nok pågrunn av høy ISO.
    Sett ned ISO'en på 100 - 800 (Få den så lav som mulig).
    Om det blir for mørkt, sett lukkertiden på så lav som mulig eller få litt mer lys på det du filmer.

4. MadsA

MadsA Citizen

Etter hva jeg har hørt bør aldri lukkertiden være mindre enn 1/25 og at ISO er optimalt på 320 eller 640.

5. WeedLion

WeedLion Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det varierer nok på forskjellige kameraer.

Og jo mindre lukkertiden er, jo mer "motionblur" blir det, men det krever også mindre lys.

6. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

hallo,

Det var inne i daglys jeg gjorde opptakene, så det kan ikke være at det var for mørkt for det har jo vært perfekte bilder før, og mens jeg gjør opptakene er de helt klare på LCD skjermen på kameraet. Husker ikke eksakt innstillinger, men kan sjekke etterpå når jeg kommer til kameraet. og det som var litt rart var at stillbildene jeg tok i akkurat samme inst. var helt klare og fine.

7. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette stemmer nok ikke helt. Lukkertida burde være på 50. Skyter du med 50fps burde den være på 100. Lukkertiden skal alltid være det dobbelte av fps du skyter.
    Optimal ISO er 160, 320 og 640. Det er disse som har minst støy. Personlig ser jeg det veldig ann ift. hva jeg skyter. Er det veldig lyst går jeg som regel ned til 100 ISO (holder blenderen lav for å bevare dybdeskarpheten). Har du ikke ekstra lys tilgjengelig må du nesten skru opp ISOen, jeg går aldri over 1000. Dette gir selvfølgelig mye støy, men jeg vurderer dette i hvert enkelt tilfelle.

8. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Det hjalp litt, men det er fortsatt ikke bra, pluss at når jeg spiller det av i quictime så blir deler av klippet borte i avspillingen hvis dere skjønner?

Del denne siden