Hjelp med adobe

En tråd i 'Programvare' startet av spetwols, 22 Aug 2008.

1. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hjelp med adobe after effects cs3

er ikke så nøye bare lurte :p må bare si jeg er veldig fornøyd med forume. og alle dere inne her som har tatt meg så godt imot. og fått svar på alle spørsmålene mine kjempefort :)

2. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hjelp med adobe

Hei. Har adobe after effect cs3. har hørt en del om adobe premier . hva er det ?
    Og får man best bildekvalitet osv av å lagre filmene som quicktime fil ?

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Adobe Premiere er programvare for videoredigering, på lik linje med Avid, Final Cut, Liquid og Vegas.

Om du bruker AVI eller QuickTime er det samme - men codecen du bruker er det som er viktig, og hvordan du bruker den. Hva du skal lagre som kommer an på hva formålet med fila er. F.eks. skal det lagres i maks kvalitet for arkivering ville jeg gått for QuickTime i en eller annen saftig codec - og da må du også regne med å få større filer. Om formålet er visning via DVD er det MPEG2 som er greia. Generell visning på PC kan godt gjøres i wmv eller AVI m/ divx codec.

4. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Så hva er "best"? Adobe After Effects, eller Adobe Premiere Pro?

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hver til sin ting. Adobe Premiere er et fullblods program for videoredigering, og inneholder kun helt enkle verktøy. After Effects på sin side er som det tilsier i navnet, fullplods programvare for å lage effekter. Du KAN bruke det til å redigere, men det er på ingen måte noe som er anbefalt, da det ikke har det verktøyet man ønsker å bruke for en raks og intuitiv klipp.

Del denne siden