Hjelp til kortfilm om human trafficking og menneskelige relasjoner

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Thonhaugen, 6 Apr 2010.

1. Thonhaugen

Thonhaugen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Jeg trenger litt hjelp med å utvikle idé til synopsis. Filmen skal være maksimalt fem minutter lang, og er en manus/filmoppgave.

Jeg har fundert ut to plot som kanskje kunne dannet utgangspunkt for en kortfilm, men sitter fast hva videre utvikling av synopsis angår. Så hadde vært flott med litt ballkasting her for å få kreativiteten i sving!

Plot 1: «Trygve er en 48 år gammel tidligere straffedømt hallik fra Oslo. Trygve har grusomme ting på samvittigheten, men har funnet Jesus, og ønsker forsoning med fortiden som et ledd til frelse.»

Plot 2 (inspirert av denne biografien og denne filmen):
    «Anne er en 28 år gammel prostituert fra Litauen. Under grusomme forhold holdes hun fanget av halliker, og har gjennomgått et menneskelig helvete som offer for human trafficking. En dag makter hun ta livet av en kunde, og rømme.»

Plot 3: Forene plot 1 og plot 2. Trygve oppsøker Anne som nyfrelst i det som muligens kan bli en sterk film om menneskelige relasjoner.

Hadde glemt hvor vanskelig det faktisk er å lage en god kortfilm, og den største fallgruven her er vel at det blir for omfattende, så all hjelp mottas med stor takk!

Sist redigert: 6 Apr 2010
  2. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    I og med at du ikke har så lang tid så tenkte jeg at det kunne vært spennende og feks la de møte, men ha nesten alt fokus på hvordan de er før møte. Hvordan de oppfører seg, tenker osv.
    Desom du også greier å holde de relativt avskilt før møtet vil du nok være nærmere en god film, det er mine tanker om det.

3. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette høres ut som plot som passer bedre for langfilmer. Men enig med han over meg, la det gå en stund før de møtes så vil det bli bra...

Del denne siden