Hjelp til Premiere CS6

En tråd i 'Programvare' startet av crustyisme, 27 Jun 2012.

1. crustyisme

crustyisme Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har begynt sånt smått lære å kjenne CS6. Men det eg lurer på er hva sequense settingings er for noe. Film materialet mitt er i HD. Og hva innstillinger skal eg ha under exporten? Redigerte en liten film i går, og slutt versjonen ble jo dårligere en råmaterialet. Tips noen? :)

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hjelp til Premiere CS6

Har ikke prøvd CS6 enda, men i CS5.5 og mulig også et par CSx tilbake, så kan man høyreklikke på råmaterialet man har importert og velge "New Sequence From Clip". Da lager den en sekvens med innstillinger som stemmer overens med råmaterialet. Har fungert ganske greit hittil for meg med enkelte merksnodige formater som ikke har villet la seg bli med inn riktig noen av de standard Sequence Settings som er å finne i Premiere.

Når du skal exporte ferdig film så kan man hukke av Match Sequence Settings, så exporter den filmen i samme setting som sekvensen, og har du fulgt tipset ovenfo, så skal du ende opp med akkurat det samme som du har filma i, teoretisk sett, possibly, in a way, whatever... Mulig det ikke gir noe som kjekt å dele med andre, men det meste skal vel opp på YouTube likevel og du har vel ganske rå Internet-linje så det burde ikke by på noen problemer. For min egen del når jeg encoder til filmeliten.no så velger jeg H.264. Med mindre jeg husker feil, er så lenge siden 3F har lansert noe nå... :p

3. Max_H

Max_H Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Hjelp til Premiere CS6

De flesta av alla sequence settings är "same-same-but-different"; DSLR 1080p 25 är exakt samma som XDCAM HD422 25p (det kan skilja på hur många Audio Tracks de har), de har bara olika namn. De gånger det skiljer är för exempelvis DVCPro 50 PAL och DV PAL. En DVCPro 50 sequence renderar previews till DVCPro 50-codec och en DV Pal sequence renderar till DV-codec. Nästan alla LongGOP-baserade sekvenser renderar till I-Frame MPEG2.

I CS5.5 och äldre skiljer det om du har Decklink/AJA/Matrox hardware då de har speciella Sequences för att kunna få ut bilden via ex SDI.
    I CS6 kan man skicka ut bilden via SDI från alla sekvenser (om hårdvaran stöder formatet).

Oftast fungerar det med New Sequence from Clip", men inte alltid - framför allt inte om man har någon 3rd party hardware (som kan ha egna render codecs), då kan de olika 3rd party Sequence presetsen komma "före" i listan.

//Max (från Adobe Nordic)

Del denne siden