Hjelp til valg av DSLR m/rigg

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av KevinOMFG, 22 Mai 2013.

1. KevinOMFG

KevinOMFG Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    God aften!
    Har i en lengre periode vurdert meget sterkt å gå til innkjøp av et DSLR-kamera, og har nå besluttet å gjøre det.
    Jeg mistet interessen med fotografi for mange år siden, så det er kvaliteten på videofunksjonen jeg er ute etter. Jeg ønsker å kunne bruke det til alt fra naturfilming til filminnspilling.
    Den viktigste faktoren er bildekvalitet. 1080p50 hadde vært fint, men klarer meg med 25p også.
    Stille hvitbalanse manuelt er nok et must!
    Mulighet for å stille lydnivåene manuelt hadde vært superb, men ikke et must (Med Canon kan man heldigvis "hacke" inn Magic Lantern).
    Autofokus i REC-mode er et stort pluss, men overhodet ikke et must. Skal tross alt kjøpe follow-focus óg.

Vet ikke hvordan det er med DSLR-rigger jeg, men fint om jeg slipper å bestille fra et spesialverksted i Burkina Faso for å få meg en rigg som passer kameraet. Riggene er kanskje forholdsvis universale?
    Har sett litt på denne særdeles rimelige riggen her: Amazon.com: JRFOTO DSLR RIG With Follow Focus Matte Box And Counterweight By New Model JRFOTO FL02M: Camera & Photo
    Kom gjerne med bedre forslag til omtrent like hyggelig pris.

Kommer nok sikkert til å kjøpe en billig Røde-mikrofon, også. De innebygde mikrofonene i kameraet er vel bajs, går jeg ut i fra.

Har ikke noe lyst til å bruke noe særlig mer enn 12-14K.

Har sett litt på 5D MKII, Panasonic GH3 og Sony A-77, men jeg har virkelig ikke peilig på DSLR.

Sist redigert: 22 Mai 2013
  2. Elias Nicolai

Elias Nicolai Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    glem alt om 5D MKII, det koster rundt 20 000 så bare forget it!
    Canon 650 er et bra kamera, det har manuel lydkorregering, Movie Servo AF, og kunne stille hvitbalansen er mulig også mulig med kameraet.

Men hvis jeg var deg, ville jeg gått for et Canon 100D, definitivt!
    Hvorfor det, spør du? Det har akkurat samme specs som 650D, bare MINDRE! du trenger ikke en så stor kamerabag for å ha det! Det er litt mindre, og har like specs som det andre
    Her ser du størrelseforskjellen fra Canon 100D og 650D. altså canon SL1 og t4i

Håper jeg var til hjelp. P.S sl1 er bedre enn t4i (hint) (hint)

3. Elias Nicolai

Elias Nicolai Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Del denne siden