Hva burde jeg notere??

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av kandy, 1 Feb 2011.

1. kandy

kandy Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei dere, skal på filmkurs nå snart!

Skal ta med meg kamera og notisblokk og følge med så mye så mulig!

Men hva burde jeg notere?

http://www.drivhuse.no/nyhet.php?nyhet=101

Du skal få opplæring i
    - ideutvikling
    - manus - skriving
    - planlegging
    - filming og redigering

Det er TVIBIT som holder kurset!

- Bjørn-Magnus "kandy" Vian :)

2. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Hva burde jeg notere??

Er bedre å følge med enn å bare notere. Hvis du følger med og skjønner hva det snakkes om så plukker du opp det du trenger. Og når en evt situasjon kommer opp senere så husker du at de sa sånn og sånn om det. Kanskje du ikke husker det engang, at det bare er blitt underbevisst.

Poenget mitt er at hvis du fokuserer for mye på å notere så mister du innlevelsen i det som sies, og da TRENGER du virkelig notatene.

Notater er for matte og fysikk.

3. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hva burde jeg notere??

Hva er du mest interessert i å kunne? Skrive manus? Filme? Klippe? Alt sammen? Prioriter.

Ser ut til at kurset varer totalt i tre dager, og på den tiden skal dere ha laget en film. Virker derfor veldig generelt, så de går nok ikke så mye i dybden at du nødvendigvis er nødt til å notere alt som blir sagt. Det viktigste er å forstå det, og ettersom dere skal lage film vil du lære å unngå eventuelle feil du måtte gjøre, før du begynner med neste prosjekt. Man lærer ofte mer av å feile enn å notere.

Anbefaler imidlertid å kjøpe en bok om film. De litt mer generelle bøkene - som tar for seg alt i en produksjon - kan være greie å ha tilgjengelige om du er ny til film, selv om de ikke går noe særlig i dybden.

Del denne siden