Kjøpes Hva får jeg får kr 5000,- +/-?

En tråd i 'Selges/kjøpes' startet av Lomingus, 6 Okt 2011.

1. Lomingus

Lomingus Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

Hva vil dere anbefale for den nette sum av kr 5000,- +/-? Gjerne brukt.
    Ønsker helst et semipro-kamera, men ikke et krav.

Kameraet skal brukes i forbindelse med filming av ishockeykamper. Jobber i webgruppa, så snakk om video som skal legges ut på klubbens nettside. HD hadde vært et stort pluss.
    Blir nok litt filming på hjemmebane fra desmeber siden man venter en liten familieforøkelse.

Håper på noen gode innspill!

2. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Lomingus

Lomingus Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Hva får jeg får kr 5000,- +/-?

Takk for tilbakemeldingen/linkene!
    Har vært på Finn.no og tittet, selvfølgelig, men skal titte nærmere på linkene du har sendt.

Regner da med at det er kameraer som du mener holder til mitt bruk, i min budsjettklasse?

4. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det hadde jo kanskje vært greit med en ekstern mikrofon og et godt stativ også kanskje? Forklar litt mer om hva du skal gjøre, så kan jeg finne en passende utstyrspakke for deg. :)

Skal du laste det rett opp/sende direkte ishockey-kamper på nettet, eller skal du redigere i ettertid?

Du ønsker deg altså et godt håndholdt kamera til hjemmefilming, samt et som passer godt til sportsfilming fra benken?

5. Lomingus

Lomingus Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Kamerastativ har jeg, da jeg regner med å kunne bruke det samme som til speilrefleksen. Ekstern mikrofon har jeg også, men av den billige sorten. En Philips til 200,- tror jeg det var. Har et Canon MVX35i som jeg brukte tidligere, men det er en smule utdatert..

Videoen vil bli redigert i ettertid ja, så ikke noe direktesendt. Kanskje fordel med harddisk eller minnekort, kontra vanlig DV-tape?

Ja, det er vel håndholdt jeg er på utkikk etter. Ønsker å kjøpe et som er godt nok til hockeyfilming fra pressetribunen(nesten rett over sekreteriatet), men det vil selvfølgelig bli brukt på hjemmebane også. Jeg kjøper dette privat, og ikke for ishockeyklubben.

6. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det kameraet du snakker om er vel MiniDV, og ja, jeg sier meg enig i at det er bedre med HD, både i kvaliteten, og at det er enkelt å få det rett over på pcen. Jeg personlig, anbefaler deg på det sterkeste, og kjøpe et videokamera, og evt. en vidvinkel, fremfor et speilrefleks med videofunksjon, men det er jo opp til deg. Har satt opp en pakke til deg, som tror vil passe deg perfekt. Er også innenfor ditt budskjett.

1: Et veldig godt videokamera, med vidvinkel innebygd. Har også mikrofon inngang (mini jack), er ikke et semipro-kamera, men tror dette skal funkere ganske så godt til deg, er også innenfor ditt budskjett. Men det er AVCHD videofiler (som det er på de aller fleste HD-kameraer), så de vil nok ikke passe i alle redigeringsprogram, men de fleste. Ellers er det jo bare å konvertere filene.

LINK: http://fotovideo.no/Produkter/Video...80-50p,-40x-zoom-m-28mm-vidvinkel-123809.aspx

Skulle jeg i tillegg anbefalt deg litt ekstrautstyr, må det bli dette:

- En knall mikrofon, men den har sin pris: http://fotovideo.no/Produkter/Lyd/M...-NTG-2-Kardioide-shotgun-mikrofon-109984.aspx

- Supert videostativ, og den ligger ikke så altfor høyt i prisklasse: http://fotovideo.no/Produkter/Stati...eostativ-med-oljedempet-videohode-114263.aspx

Gi tilbakemelding på hva det ble da. :)

Noe som er godt å ha er et par ekstra batterier og minnekort, kanskje en bag også? Det finner du i tilbehør.

7. Lomingus

Lomingus Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takker for forslaget, og jeg må si jeg likte det Panasonic-kameraet du linket til. Fant det på dustinhome.no til 3790,- inkl. 8GB kort + veske/bag.

Samtidig lurer jeg litt på dette, men det er jo fra 2007, så kanskje bedre med noe nytt: http://www.finn.no/finn/object?finnkode=30056123

Eller så er dette også heller ikke solgt: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29966386

Tar gjerne i mot tips på hva jeg bør gjøre om valget er mellom disse 3.

Kjøper jeg nytt så får jeg jo full garanti og reklamasjonsrett, samt at man vet at det er NYTT!

AVCHD videofiler byr ikke på noen problemer da jeg ser at Pinnacle støtter disse. Andre har jeg ikke sjekket..

8. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Husk at Canon XL1 er dv-kamera da, og ikke HD. Jeg personlig ville nok kjøpt Sony HRD kameraet, som du linket til. Men jeg kan skrive det positive og det negative:

Positivt:

- Stativ med innebygd zoom kontroll, start, stopp, osv.. Veldig bra, da trenger du ikke å få dårlige lyder fra kameramikken på at du tar på kameraet for å zoome.
    - Følger med en trådløs mik, supert.
    - Dolly (du kan bruke det hvis du har et par meter, kjempekul effekt)
    - Helt supert kamera
    - 3 minnekort
    - Vidvinkel (!!!!)

Negativt:

- Du burde helst ikke bruke den mikken som bare festes rett på kamera (har dette selv), for hver gang du rører stativet eller kameraet, gir det ulyder. Bruk heller den trådløse som fulgte med i pakken, og sett et par meter foran deg, eller noe slikt. (IKKE rett foran noen folk, du veit aldri hva folk snakker om. Er jo kjempefint å komme hjem med den flotte samtalen om gårsdagens tippeligakamp.. BRUK HEADSETT for å få kontroll på lyden.)

Supert kamera alt i alt, hvis du kan kontrollere det. :) Jeg hadde satset på Sony kameraet, siden at du får alt i ei god pakke. (Har selv vurdert å kjøpe dette før)
    - Koster 6 500,-

9. mwftw

mwftw Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kan jeg spørre hvilken ishockey klubb?

10. Lomingus

Lomingus Ensign

Liker mottatt: