Hva skal til for å gi ut en film på norske kinoer?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Plecto, 1 Sep 2007.

1. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kryptering er ingen problem. Det er snakk om algorythmer og det trengs ikke mere enn bare én utro ansatt som slipper ut koden til de som kan det.

2. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    beklager. Hadde fått inntrykk at det per i dag var så å si umulig, men siden dere sier det er lett, så er det vel det. Med tanke på at den filmboksen går det sikkert veldig lett ann å koble rett til en datamaskin, og så er det bare å ha en utro ansatt. Akkurat som i filmer at det alltid fins helikopter piloter som er bad boys.

Men med tanke på at disse nye digitale boksene de får filmene på er skal være så sikre, er det vel ikke per i dag noen som har greid å piratkopiere digitale filmer, hadde vel vært mye styr om det i media?
    noen som kan finne ut av det?

3. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    2k referererer det til 2000 linjer? eller 2000 megapixels?

2048x1080 = Bredde x Høyde?

Undrer meg også på om dette er vanligst, da De sier det er et minium,
    det er vanlig å scanne i even større poåløsninger, 3k, 4k?

Hva er vanlig å eksportere til 35mm igjen after post?

4. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er vel en stor forskel mellom teori og praksis ang dette. alt kode kan jo knekkes, men er rimelig lett å finne ut hvor lekkasjer er skjedd, med dagens tekknologi og da henger kinomtikmannen i en syltrynn tård

5. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet at det er vanlig å scanne i både 2k og 4k, og at mange "feinschmeckere" mener at 2k-scannede filmer ser altfor dårlige ut.

6. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    men at 2k er vanligst betyr vel ikke automatrix at 4k er mindre vanlig. i alle fall ikke nå, når hardisker er raskere og raskere for hver kvartal

7. Dollars

Dollars Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Nå skal ikke jeg gå for langt inn i dypt vann her, men jeg er under den oppfatningen at digitale kinoer har vært til stede en stund nå, stemmer det?

Og jeg har vært inne og tittet litt rundtomkring, på steder der kanskje pirat kopier av filmer legges ut... Og jeg har aldri sett en film som er rippa rett fra en digital source, de gangene det finnes bra kopier av en film som er på kino så er det pga at en distribution DVD er på avveie eller at noen som jobber med å få filmen over på DVD selger eller ripper den.

Alt som blir rippa rett fra kino er som regel en screener ( Sliten mann uten tripod som sitter der og filmer), eller så er det en dårlig telecine eller telesync gjennomført av kinopersonalet på 35mm

J

P.S Jeg ble nettop Ensign :lol:

Del denne siden