Hva vil du ha?

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Chandler, 29 Apr 2004.

1. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her på Norsk Amatørfil Forum streber vi etter å gjøre brukerene våre fornøyde med sidene. For at vi skal kunne fortsette med dette trenger vi tilbakemeldinger fra dere.
    Det jeg ønsker med denne tråden er at dere forteller hva dere syns er bra med sidene. Er det noe dere ønsker mer av? Har vi saker og ting du syns er overflødige?
    Her vil vi altså ha alt av feedback, både positivt og negativt. Hadde også vært fint om så mange som mulig kom inn og sa sin mening.

2. Erico

Erico Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Flere aktive brukere -_-'

3. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Flere aktive brukere hadde vært tingen ja. Men det er ikke noe man kan gjøre med. Man må bare være tålmodige. Vi alle bidrar med å skaffe flere brukere da. F.eks så kan man snakke om forumet til andre som er interessert i amatørfilm. Jeg mener... det kan ikke bare være 285 mennesker i Norges land som holder på med amatørfilm! Det finnes fler der ute, man må bare nå ut til dem.
    Men jeg skulle ihvertfall ønske at de som er medlem her engasjerer seg litt mer, enn å skrive spørsmål på forumet når man lurer på noe. Men dette er ting som Chandler, Kjetilr og Tom ikke kan gjøre noe med.
    Eller kan dere det? Lag en reklame å få den på tv..

"LIKER DU AMATØRFILM?"

"WWW.NORSKAMATØRFILM.COM... "

"BECAUSE YOURE WORTH IT..."

Kan dere fikse no sånn, så blir det bra.. :D

4. uranus

uranus Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Å få den på TV ja.... Du tror at det er lett og billig du....

5. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Det med å lage en reklame sa jeg for tull. Rart at du ikke skjønte det...
    :lol:

6. Axel

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Rett skrivefeilene

Jeg tror det er veldig viktig at dere er nøye med rettskrivning og grammatikk hvis dere vil holde på brukerne deres, og da tenker jeg spesielt på forumoversikten. En nettside virker fort uprofesjonell og dårlig med mye skrivefeil.

Eksempelvis har vi beskrivelsen under Programvare-forumet. Der står det "...video/lyd redigering...". Husk at "lydredigering" og "videoredigering" er begge sammensatte ord, dessuten er ikke skråstrek noe gunstig å bruke uansett i denne sammenhengen, siden man ikke ville brukt det i dagligdags tale. Jeg ville skrevet "...lyd- og videoredigering...". Dessuten har vi "Generelt"-forumet. Ordet "generelt" skrives med bare én L. Bare smak litt på setningene før dere publiserer dem, og sjekk en ordliste for rettskrivningens del. Det hjelper alltid.

En annen ting er at dere bør jobbe litt mer med forumlayouten. Standard phpBB-skin og engelsk språk på en norsk side gjør også sitt for å kjedeliggjøre siden.

Til sist synes jeg dere bør være skjerpede på reglene, og slå hardt ned på overtredelser. Foraer uten skikkelige retningslinjer blir fort kjedelige å lese på. Sjekk Hardware.no-forumet og bli inspirert. De gutta vet hva de gjør.

Men hallo? Dere skal jo ha kjempeskryt for å lage et så strålende konsept! Hvor mange er det ikke der ute i vårt vidstrakte land som synes det er kjempeartig å lage egne filmer? Initiativtakere som dere fortjener stor takk.

7. mytofilm

mytofilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    syntes siden er kjempeflott.
    har ikke bidratt så mye på forumet, men har fått masse hjelp og tips.

tutorialene kunne det kanskje vært flere av, det er det første jeg tenker på. Det tar nok litt tid å lage en, uansett kunne det vært litt fler. Er vel bare en nå (?)

skal selv prøve å bli mer aktiv på forumet, prøve å svare mer.

8. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    super fornøyd

Det som kanskje mangler er å gjøre siden unik fra andre sider. Dette er et forum som mange andre. Hvis dere hadde kjørt på med noe spesielt så hadde nok folk blitt mer interessert.

Et eksempel kan jo være å lage film konkurranser. Med forskjellige temaer som folk må holde seg innenfor. Og premie til vinneren. Hvis dere kan skaffe en sponsor f.eks. Det kunne vært no.

En annen ting som kan hjelpe med flere folk hit er om alle som legger ut filmer her og der kan skrive ...www.norskfilmforum.com på slutten av alle sine filmer. Da kommer nyskapende filmelskere hit for å snakke med regissør osv.. :)

Eller så er dette et ryddig og flott forum som har kjempe potensiale!!

9. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Konkuranser ja. Skaff en lokal sponsor. Noen som kan bidra med 2-3 tusen kroner. Ha en konkuranse hver måned med ett tema. Vinnerfilmen som blir lagt ut får sponsoren i innlednings kreditten :) Eller no? Dere klarer å få 3-4 tusen fra en sponsor hver måned. Så gir dere 3 tusen til vinneren og beholder en tusing selv for arbeidet

Noe sånt

Ellers synes jeg forumet er helt greit. Aktive brukere må bli flinkere til å stemme på filmene her synes jeg. Synes det der kjipt at de fleste filmer har over 150 nedlastninger men bare 4 rangeringer og som regel 0 kommentarer.

10. aot1000

aot1000 Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    dere må få en seksjon med hint og tips på hvordan man kan lage forskjellige ting, i det minste legge ut linker til sider som viser dette. Da tenker jeg på alt fra hvordan man lager en såkalt "Dolly" som en spurte om tidligere (vet at det finnes en side for dette men husker ikke adressen i hodet nå),
    hvordan lage skuddsår på en enkel måte, og hvordan lage en "etsende" effekt. (en nevnte at man kunne bruke nyco eller noe sånt.)
    +++ mye annet.

alt dette brude samles i en seksjon. og så kan brukerne legge inn en kommentar på hvordan det gikk da de prøvde det ut.

11. Easyfrag

Easyfrag Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Re: Rett skrivefeilene

Haha, du tuller ikke sant? Du er en morsom en...

12. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Oi oi !!

Her var det mye bra som kom fram !
    En del av det skal jeg rette veldig snart (spesielt med tanke på skrivefeilene... huff !).

Og når det gjelder "hvordan..."-seksjon (eks. hvordan lage "Dolly"), så har vi jo det allerede under "AV-Artikler" i "FEATURES"-menyen...
    Bare så synd vi ikke har flere tutorials enda...

Uansett : Takk for alle tilbakemeldingene !!
    Fortsett slik, så lager vi dette enda bedre ! :)

13. Cavum

Cavum Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg kom over denne siden ved et "uhell"....

Dere skulle ha promotert den MASSE (eller har dere det? Er somregelt blind til tider)

:lol:

Uansett en MEGET bra side som jeg kommer til å henge MØE på ja! :wink:

14. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for det, Cavum

Vi har ikke profilert oss så veldig ennå nei.

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg kom over denne siden da jeg søkte på star wars,
    så kom det fram "i går fikk jeg lyssabelen min!" ble straks interisert, leste ivrig, lastet ned en trailer, kikket meg litt rundt og ble medlem,
    men poenget var at jeg også kom over denne siden ved ett "uhell".

og jo: BRA SIDE FORESTEN! :D :D :D

16. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I sommer var det en diskusjon angående en konkurranse her inne.
    Har dere som driver dette nettstedet snakket mer om det?
    Konkurranser og en del tourtials er etter min mening det eneste som mangler på www.norskfilmforum.com.

17. audun1

audun1 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    huummm leste gjennom alle postene.
    Æ er enig med mange særlig det med flere tutorials.
    Æ må bli mer aktiv i svaring en det æ æ nå.
    ps. det med rangering er en sykt god ide, kredit til den fyren en eller annen plass i verden som fant på det..

18. dj_zeptor

dj_zeptor Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, flere tutorials ville vært gull=)

Og noe som kunne vært en grei måte å f siden ut til folk på, kunne vært å lage et tema i forumet hvor dere skriver alle ord dere kommer på som har med film å gjøre. Da vil søkeedderkoppene (Google, kvasir osv.) fange opp disse ordene når det søkes på de. Og kanskje flere vil komme inn her ved et "uhell".

For det var jo en her som hadde søkt på "star wars" og fått opp Chandler sitt forumtema om lyssabelen sin.

Er ikke sikkert det virker da men, tenkte kanskje at det kunne gå :D :D :D

19. audun1

audun1 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig. skriv alle ord man kommer på innen film.
    det funker ialfal for den siden jeg drifter

20. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er enig med aot1000 om at det burde komme flere hint og tips.
    Og jeg skulle ønske at det kunne komme en god del Norske guider.
    Sider som blir store har som oftest masse informasjon og hjelper folk med ting og tang.
    Kunne tenkt meg noen Norske guider i 3dstudio max og Adobe AE. (særlig videoguider :wink: hint hint)
    Man kan få vite mye på dette forumet bare ved å spørre, men de fleste amatørfilm lagere (som ikke er medlem)vil ha informasjon med en gang.
    Finner di det ikke på denne siden går de over til neste side på søkemotoren.

Del denne siden