Hva vil du ha?

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Chandler, 29 Apr 2004.

1. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er det mulig å fjerne enkeltannonser fra Google-annonsene? Blir litt småirritert over Demokratene-reklamen.

2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Ja de så litt smårasistisk ut, men nå er ikke jeg en politisk aktiv bløting, så for alt jeg vet så kan det godt hende det er ironi, dårlig ironi vell og merke.

3. Krsk0

Krsk0 Citizen

Jeg ønsker en Chat, på forsiden, hadde vært kult vis man kunne snakke "live" med hverandre.

4. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Har lagt merke til den selv. Har vært inne i google og forsøkt å filtrere den bort, men ikke klart å få dette til enda. Skal jobbe videre med dette.
    Det er fullt mulig å få til en slik løsning, og det har vært foreslått tidligere også. Årsaken til at dette ikke er blitt lagt til er blant annet at informasjonen som deles "live" kun vil være nyttig for de som er tilstede under chattingen. Altså ingen mulighet å søke på eventuelt innhold i denne chatten i ettertid.

En annen årsak er at jo flere "plugin's" jeg legger til i forumet, desto værre blir det med tanke på fremtidige oppgraderinger o.l.
    Jeg ser imidlertid fordelen med en slik løsning også..

Jeg vil på nytt vurdere en chat mulighet etter at vBulletin har sluppet v.4 av forummotoren. Dato for dette er ikke kjent, men vi trolig skje i løpet av året eller begynnelsen av 2010.

5. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, det er ikke mulig uten at google må gå inn for å gjøre det manuelt hvis jeg ikke tar feil. Google Ad er et ganske genialt konsept som fordelere reklamen ut på steder der den hører hjemme.

6. hrisebro

hrisebro Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ved å benytte en IRC-løsning vil man jo hoppe rundt nettopp dette problemet. Vet ikke hvordan det er å embedde en IRC-klient på forsiden av forumet, men det burde da være mulig?

7. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I starten her var det jo snakk om konkurranse, dette er ikke så dårlig forslag. og det er snakk om at det trengs flere tutorials...
    Hva med å lage en konkurranse om beste tutorial? Den som er lettest å forstå og lærerik feks...? Klart man trenger penger, men det hadde hvertfall fått fart på tutorialene, et par nye og oppdaterte :D

Ellers så er jeg fornøyd med forumet, designet kunne vert noe mykere i kantene (føler alt er noe firkantet overalt, tenker da design. vanskelig å forstå den forklaringen kansje? :p ). Men ellers flott forum ;D

8. DJMartin

DJMartin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Etter min mening gjør denne siden det meste riktig: http://www.vfxtalk.com/
    Det går selfølgelig på interesse også, men den er svært bra laget.

F.eks. her måtte jeg trykke på en "hurtigsvar ikonene over"? Hvorfor kan jeg ikke bare gå nederst å begynne å skrive?

Men cudos til de som bruker fritiden sin til dette, stå på!

9. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Hei, og takk for tilbakemelding.

Ja dette ser bra ut. Men nyheter på framsiden har vi forsøkt før. Det er en kjempefin ide, men krever en god del jobbing for å legge til oppdaterte artikler jevnlig osv. Det hadde helt klart vært et stor "pluss" om vi hadde fått til dette. Men det er bedre å utelate det, enn å ha en halv-gjennomført løsning.. For å få noe slik til måtte vi hatt flere skribenter..

Dette er et valg vi har tatt i forumoppsettet. Det er bare et museklikk for å aktivere dette. Årsaken til at det ikke er gjort er fordi det blir anbefalt så lenge vi har flere visningsmodus på forumet:

Et godt forslag. Skal ta det med videre... :)

10. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg misliker at man ikke kan forandre navnet på tråden sin. Det gikk før. Er det noen spesiell grunn til at den muligheten er fjernet? Ofte skifter jo en tråd form fra å være f.eks. en reklame for en film for deretter å ha hele filmen til tilbakemelding. Jeg tenker som så at det er fint å samle alt om en film i en tråd i stedet for å måtte opprette en ny tråd bare fordi man ikke får forandret tittelen på den gamle.

11. MadsA

MadsA Citizen

Kamera-guide

Kan noen være så snille og lage en ordentlig kamera-guide? Jeg er så møkk lei "Nytt-kamera" tråder...

pliis

12. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Kamera-guide

Dette er umulig. Det kommer nye kameraer hver eneste måned. Ikke kan man endre på tråder heller etter 24 timer...
    Folk får ta seg sammen og lese om kameraene. Finne ut hva de trenger og søke på Google. It's not harder than that.

13. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Kamera-guide

Et par nye ting som har dukket opp på forumet her som irriterer meg.

1. Forumet gjør om URL'er til "titlen" på siden man linker til. Hvorfor?

2. Google Translate toolbar driver og dukker opp på toppen av skjermen hele tiden. Hvorfor?

(nettleseren som gjør dette?)

Del denne siden