hvilke instillinger gir best resultat i rendring (premiere pro)

En tråd i 'Programvare' startet av peterman, 28 Feb 2011.

1. peterman

peterman Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    har litt trøbbel med redigering og rendreringen i premiere.

1. når jeg legger inn et klipp som jeg skal redigere, lagger det til tusen når jeg spiller det av, jeg må da trykke ENTER så rendrerer den klippet (som tar førti år), da lagger det ikke mer. men når jeg skal redigere fargene eller legge på overganger osv, så lagger det igjen og jeg må rendrere enda en gang. og det er komplett umulig å redigere når det lagger i preview vinduet. kan det være at pc'en er blitt treg siden det er en stund siden sist reinstallasjon, eller går det ann å fikse det på en annen måte? :)

2. når jeg skal rendre hele klippet slik at det skal kunne spilles av i vlc wmp osv... får jeg enten råtten kvalitet, eller god kvaliten men video og lyd kommer hver for seg:

DOKUMENTER

-klippet
    -lyden

så hvilket format brude jeg velge?

redigerer video med 1280x720 59,94 fps.

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: hvilke instillinger gir best resultat i rendring (premiere pro)

Det første jeg stusser på her er at du for det første redigerer i NTSC standard, men det kan vel være siden du har et NTSC kamera. Så det første jeg ville gjort (Med mindre du bruker slow-bilder i filmen) var å laget prosjektet 30 fps. Da trenger den bare å rendre halvparten og det er jo 25 fps og 30fps som er standarer (avhengig av hvor man er i verden).

Når det gjelder rendring så må du jo velge innstillinger etter hva slags medium filmen skal publiseres på. Skal det til Youtube må du jo velge h.264 skal det til DVD må du jo velge MPEG2 (f.eks.). Hvis du bruker CS5 er det jo bare å velge export-media der skal du få opp en hel haug med presets. Bruker du CS3 f.eks. må du velge export-Using adobe media encoder.

Sist redigert av en moderator: 28 Feb 2011
  3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Du må i alle fall passe på at tidslinja har samme format som råfilmen, slik at det ikke må omrendres. For det skal egentlig ikke lagge når du spiller av ren film. Dernest, siden du da antakelig har en sløv maskin, burde du klippe ferdig filmen først og så fargekorrigere etc, slik at du slipper å rendre driten hver gang du forandrer på noe.

4. peterman

peterman Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

takk for svar! er vel en del øvelse også... ganske ny på dette her så øvelse gjør mester :)

Del denne siden