Hvilken 50mm skal jeg kjøpe?

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av martinbremnes, 5 Sep 2010.

1. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Jeg skal straks bestille en linse til mitt Canon EOS 550D for å bytte ut det skrapet av en linse som fulgte med.

Jeg så etter en 50mm f1.4 Sigma linse men fant Canon EF 50mm f1.4 USM og Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM

De er begge 50mm 1.4 men det er ca 500,- i prisforskjell.

Hva er forskjellen mellom de to?
    Er det verdt å legge i 500,- ekstra?

-Martin

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Hvilken 50mm skal jeg kjøpe?

Sigma er et tapsprosjekt, siden det bare er 500 kr forskjell ville jeg helt klart gått for canon sin modell. Sigma objektivet vil være verdt mye mindre et år etter enn det, canon merkevare vil. Dessuten er Canon objektivet designet for canon, only. Sigmaet er designet for Nikon også (Bare med et anet mount).

3. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg tør påstå at realiteten er omvendt. Har en god del erfaring med Sigmas 50mm, og jeg er strålende fornøyd med den. Canons 50mm har vistnok ikke samme byggekvalitet, og at autofokusen lett ødelegges. Da jeg ikke har noe erfaring med dette objektivet må du ta det med en klype salt. Ta en tur til f.eks. Japanfoto, og se begge objektivene med egne øyne.

Verdt å ta en titt:
    http://www.the-digital-picture.com/...Comp=473&CameraComp=453&SampleComp=0&Lens=115

Sist redigert: 5 Sep 2010
  4. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Evnt let opp ett Planar T* 1,4/50 EF mount på ebay.....

5. lassetvedt

lassetvedt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg hadde helt klart valgt sigmaen, akkuratt samme grunn som guitareirik + at sigmaen har større diameter glass og derfor slipper mer lys inn:D

Del denne siden