HVILKEN INTRO?!

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Remi, 28 Feb 2005.

?

hvilken deltager vinner og blir hovedlogoen til odegaard studio?

Spørreundersøkelsen stenges 7 Feb 2106 kl 06:28.
  1. DELTAGER NUMMER EN

100,0%
  2. DELTAGER NUMMER TO

0 stemme(r)
    0,0%
  3. DELTAGER NUMMER TRE

0 stemme(r)
    0,0%
  1. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har ikke noe imot at du bruker den - men du må huske om du lager en eller annen film om rasisme eller nazister, vil folk tro at du støtter dem så snart de ser O'en, kanskje? ;)

Ikke rart at mange kjendiser ble angrepet av mange tåpelige grunn når pressen graver seg for grådig. Og tilfelle du blir en kjendis, må du aldri si "dessuten tror jeg ikke så menge vet det", hehe

2. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror nok det er ganske så mange som har sett det før! :roll:

Lurte bare på en ting; Du bruker Copyrights merket! Har du Copyrights på ODEGAARD STUDIOS?! :?

3. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kremt :? JA, jeg skal akkurat til å registrere det i som firma og faktisk

4. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skal DU registrere et firma? For hvis du registrerer et enkeltmannsforetak så må navnet ditt være i navnet på firmaet. Og en må jo uansett være over 18 år! Og en får ikke copyright kun av å danne firma, det koster ekstra!

5. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja JEG skal registrere firma, hint hint, Remi Ødegård.... Ødegård studio?? ..... odegaard studio, og jo man kan ha verge selv om man er under atten år

6. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du trenger faktisk ikke å registrere det som firma, du kan bare betale patent på det(ca. 2500kr.) for å kunne skrive TM, R, C, eller hva du vil.

7. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hmmm joda det også men jeg trenger orgnummer til .no domene da, skal lage en norsk metroid siden, men men, hvilken intro synes dere var best av den ganske så overbevisende lederen (morphball) og denne nykkommeren???
    (morphballen)

NYKKOMMER!!!!::

8. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Copyright betyr her i norge kun opphavsrett. Og man har automatisk opphavsrett til det man lager. Man står dermed fritt for å bruke "copyright" eller (c) hvor man vil (Har hatt en lengre samtale med patentstyret om akkurat dette). Skal man derimot registrere det kommer det under betegnelsen varemerke (reg. trademark eller tm). Dette koster gjennom patentstyret kr2100 og registreringen gjelder da for norge

9. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kremt jeg skjønte ikke helt det der men betyr det da at jeg har copyright på amatørfilmselskapet odegaard studio? :oops: skjønte ikke helt jeg :oops:

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt info om kopirettighet på engelsk:
    http://www.templetons.com/brad/copymyths.html

Selv om en produkt ikke har Copyright-tegn på seg betyr det ikke at du har rett til å lage kopi av produkten eller bruke den som du vil. Men det er lurt å ha copyright-tegnet for sikkerhetskyld slik at folk ikke misforstår og misbruker ved uhell.

Ja, så lenge du har laget siden sjøl og ikke vil at andre skal kopiere, bør du sette copyright-tegnet ;) Hvis det er noen andre som eier noen del av siden din, feks bilde, bør du skrive klart hvem som eier bildet.

11. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt usikker på om du kan bruke betegnelsen copyright på et selskap, et selskap er vel et helt vanlig selskap så lenge du ikke tar patent på det produktet du selger. Tenker meg man bruker copyright på ting man har laget. for eksempel et bilde man har laget eller en tutorial man har skrevet og slike ting. mens feks en logo registrerer man som varemerke

12. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hmm, et selskap som drives bare av 1 pers? hadde satsa på noe større før jeg begynte å tulle med COPYright da, i følge Remi på msn, er det bare han i Odegaard! hmmm.. hadde venta til det hadde blitt flere også blitt litt eldre også begynt å tulle med Copyright, men man kan jo nå også, men skjønner ikke vitsen å ha copyright når man bare er 1 person

13. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Registrering av firmaer kan gjøres flere steder:
    Registrering i Enhetsregisteret er gratis, og greier seg for å få org.nummeret som kreves for no-domener. Men registrering i Foretaksregisteret er en grei metode for å beskytte firmanavnet. Gratisinnmeldingen i Enhetsregisteret sikrer deg nemlig ikke mot at andre tar i bruk det navnet du har innarbeidet eller et som kan forveksles med ditt.
    Følgelig: Hvis Remi er redd for at andre skal kalle seg Odegaard Studio eller lignende, må foretaket registreres i Foretaksregisteret, noe som koster kr. 2500 for et enkeltmannsforetak.

Ellers er det mye moro med å ha eget firma, som at man må levere inn selvangivelse og næringsoppgave innen slutten av mars hvert år, sende inn rapportskjema til Statistisk Sentralbyrå m.m. I tillegg blir firmaets mailboks gjerne oversvømt av såkalte Nigeria-brev, altså svindelforsøk. For Brønnøysundregistrene selger firmaadresselister til hvem som helst som betaler.

For amatører flest som ikke venter altfor store inntekter av hobbyen, er det stort sett bortkastet å registrere eget firma.

Hilsen fra en med eget firma.

14. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Beklager, tok feil med copyrights-merket, man kan altså ved patent registrering bruke tm eller R, men man kan uansett bruke C, på det man lager!

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det er da kult, så jeg har foreksempel copyrighten på filmen en ubehagelig morgen? og andre ting som eventuelt jeg og andre lager som foreskempel bilder, filmer, og toturialer, sanger osv?? :D

Del denne siden