Hvor kjøpe kabel-trommel?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Hans-M, 15 Jan 2012.

1. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Hvor kjøpe kabel-trommel?

Det heter coax-kabler, pluggene er BNC. :) Litt flisespikkeri, men jeg syns det er greit å ha terminologien rett. Ja, det er ikke noe problem å kjøre HD over coax. Du får som nevnt kabel som fint takler 1080p uten problemer.

De nyere HD-kamerakjedene har stort sett byttet ut triax med fiber, som både har større båndbredde, og tillater enda lengre kabelstrekk. Regner med det var HD8 du var inni, eller var du i en av de større bussene? De har ganske fine løsninger.

2. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Her er forresten den billigste trommelen jeg fant, sånn hvis du skulle bestemme deg for å likevel gå med phono-løsningen... http://www.benum.no/shop/product/10315784.aspx Men jeg vet ikke om du får kjøpt som privatperson hos Benum,

3. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

HD7, faktisk. Det var en tre-kamera, derav to på stativ, et trådløst og bilde fra Sverige eller Nydalen, er litt usikker. Har bilder hvis det er av interesse.

4. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Nei, vet hva det går i, har jobbet trav for de selv. :)

5. MadsA

MadsA Citizen

Uvanlig at de bruker HD7 på trav. Pleier vel som regel å gå i de to minste, HD5 og HD8. Regner med at du var med Lars?

(De får retur fra Nydalen over fiber, programfeeden deres.)

Nå om dagen har vel de nyeste kameraene til Sony muligheten for å sende 1080p 50f over coax, så det meste er vel mulig. Husk at det også kan gå 18 lydkanaler over en coax også.

6. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Hvis du mener embedded i SDI-signalet, så mener jeg at det er 16 kanaler lyd du får med..?

7. MadsA

MadsA Citizen

Stemmer, begynner å bli sent ;)

8. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hmm, husker ikke helt hva han het, husker bare at han hadde langt hår. Også het den ene kameramannen Petter. Den andre var ei jente.

9. MadsA

MadsA Citizen

Da var det nok Lars ja!

10. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei igjen! Hehe, da har jeg fått kjøpt meg et trådløst AV link sett. Hittil har jeg ikke lykkes med å sende bilde. Så jeg lurte på om dere kunne ha hjulpet meg litt. Det jeg får på TVen er bare snø og skurr, absolutt ingenting av kamera-bildet. De reklamerer med at det har en rekkevidde på 90 meter utendørs, og 30 meter innendørs, men alikevel greier den ikke 1 meter engang. Jeg har prøvd og koble senderen til tv-dekoderen og videokameraet. Senderen har jeg koblet i en TV. Men det kommer alikevel bare snø og skurr. Har til-og-med prøvd og skrudd av internett, uten hell. Noen som har noen forslag? :)

11. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Regner med du mener at du har prøvd å koble mottakeren til en TV, ikke senderen. Prøvd å stille sender og mottaker på samme frekvens? 100% sikker på at du har valgt riktig inngang på TVen?

12. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Mottakeren mener jeg, ja. Stille de inn på samme frekvens? Det er 4 hvite små brytere på baksiden av boksene, på begge boksene står alle bryterne ned. Riktig inngang på TVen, RCA? Gul, hvit og rød inn på tven. Det finnes ingen andre innganger enn den og scart.

13. MadsA

MadsA Citizen

Sjekket manualen?

14. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  15. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Med riktig inngang på TVen mener jeg at du har valgt riktig AV-inngang / "kanal" på selve TVen / fjernkontrollen. Angående de fire små bryterne... Siden den har fire kanaler, skulle man tro at minst én av bryterne måtte stå oppe, ellers blir det jo fem mulige kanaler, gitt at alle bryterne er reservert for frekvensvalg. Prøv å juster opp én av bryterne på begge enhetene.

16. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja, jeg har valgt riktig kanal på tven, for jeg fikk først et lite glimt av bilde, men så hoppet det ut.
    Prøvde og sette den ene bryteren opp, fungerte desverre ikke.

Del denne siden