Hvor mye tar man betalt for å filme på nattklubb + redigering??

En tråd i 'Generelt' startet av Kyrill, 12 Sep 2012.

1. Kyrill

Kyrill Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!

Har fått et oppdrag å filme en åpningskveld event på en fisefin nattklubb. I tillegg skal jeg redigere det til en eller annen kul sang (en slags musikkvideo altså) og legge det ut på websidene til nattklubben. De vil ha en video hvor mye skjer, så jeg skal løpe rundt hele kvelden å prøve å få med meg alle aspketer ved kvelden. Baren, Dj'en, glade fjes, dansende mennesker, kanskje noen linselus som har lyst å brife spesielt foran kamera med noen dansemoves, etc

Filming på nattklubb har jeg gjort før, men da under innspilling av en kortfilm.
    Redigeringen er jeg også komfortabel med og regner med å bruke 2-3 dager på.

Problemet er at jeg vet ikke helt hva jeg skal ta for et slikt oppdrag? Noen tips mottas med takk! :)

Jeg er utddanet i film produksjon i England, men har lagt filminga på is de siste 2-3 årene da jeg har fokusert på freelancing innen Motion Graphics og 360 graders bilder. Jeg får greit betalt når jeg først får oppdrag (melom kr 650-800,- i timen), men det tok meg tid å komme meg dit. Nå begynner jeg liksom fra "scratch" innen video produksjon og vet ikke helt hva jeg skal ta for det.

Ser i utgangspunktet at jeg må komme med et "pakketilbud" - altså ikke timepris.

Noen som har vært borti lignede og/eller har noen forslag?

På forhånd takk :)

Kyrill

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Hvor mye tar man betalt for å filme på nattklubb + redigering??

Ser ingen grunn til at du ikke kan tenke i de baner at du fortsetter der du slapp mtp. timeprisen.
    Sett opp et regneark hvor du fyller inn x antall timer opptak/logg/klipp/evt. annet. Gang dette med timeprisen din. Ser det drøyt ut? Ikke justér timeprisen - men legg inn en rabatt.

På den måten får de et realistisk bilde på hva man burde betalt, og hva rabatten har å si på prisen, samt at du kan begrunne hvorfor de får akkurat så mange prosent i rabatt.

Del denne siden